Det är jäklar svårt att säga. Men som du beskriver tror jag inte att din motor skar. Då brukar det säga stopp och sedan är motorn död. Det jag skulle göra är först kolla om tändstiftet är okej. Kolla om den ger gnista. Sedan skulle jag kolla förgasaren och göra den ren. Men när en motor stannar som du säger så kan det bero på mycket. Men jag tror inte att din motor skurit, det är ett annat problem.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Det är jäklar svårt att säga. Men som du beskriver tror jag inte att din motor skar. Då brukar det säga stopp och sedan är motorn död. Det jag skulle göra är först kolla om tändstiftet är okej. Kolla om den ger gnista. Sedan skulle jag kolla förgasaren och göra den ren. Men när en motor stannar som du säger så kan det bero på mycket. Men jag tror inte att din motor skurit, det är ett annat problem.
Hade precis satt på ett trimrör, dum som jag är sket jag i att vänta på munstyckena så körde med original munstycket... Men du tror ändå inte den skurit?
Om du inte satt ett större munstycke så är risken stor att motorn har gått åt helv...
Men oftast är det cylinder och kolv som tar stryk i första hand. Byta detta. Även vev behöver bra smörjning men detta brukar klara sig bättre än kolv och cylinder.
Men det är troligt att din cylinder gått rent åt ...ja Helningland.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
öppna upp och kolla så cylinder och kolv ser bra ut, Går kicken runt, är det komp osv? Kan ju även vara tändstift eller skit i förgasaren, passa då på att byta munstycke när du gör rent
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado