Bränd lukt från helt ny moped

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Memphis Depay
Elmoped

Bränd lukt från helt ny moped

Inlägg av Memphis Depay »

Hej , jag har köpt en helt ny Masaru Panther ( jag vet att detta inte är världens bästa moppe!) men jag har fått några problem , efter att jag kört i bara någon minut så börjar det lukta väldigt mycket bränt , som bränt plast . Sen skakar mopeden väldigt mycket ( bara undrar om detta är normalt eller något jag ska kolla upp med försäljaren ) och sen när jag startar mopeden och börjar gasa direkt så kommer moppen upp i fart men sen varvar den ner och sen kommer den upp i fart igen och sen varvar den ner och sen är den iväg . ( min första moppe och kan inte mycket om mopeder )

1. Bränd lukt

2. Skakar mycket

3.varvar ner när jag börjar gasa

Svara gärna med punkt 1,2,3 .
runners
King of the street

Inlägg av runners »

När det börjar lukta bränt så indikerar detta på att något är fel och att det är något som blir överhettat. Stäng motorn och starta den inte igen. Moppen är ny och detta är uppenbarligen ett fabriksfel på den som försäljaren ska åtgärda eller ta tillbaka moppen.

Det som luktar bränt kan också vara elektriskt fel och att det är kablar som börjar brinna. Men Vad du än gör så starta inte motorn utan ta moppen med till säljaren.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
wilhelm riberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av wilhelm riberg »

Far till försäljaren medans du ha chansen
kör en Rieju mrt 2014
Setup. org
Skriv svar