konstig choken, Rieju AM6 motor

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
petrini7@gmail.com
Elmoped

konstig choken, Rieju AM6 motor

Inlägg av petrini7@gmail.com »

Köpte en moppe till min son, men vi får den inte att gå ordentligt. Den drar mycket soppa och går inte riktigt rent. De Vi köpte den av sa att den inte är trimmad, jag tror att pluggen är dragen, det sitter som en bricka på grenröret, men ingen liten tratt som jag sett på en del bilder. Dessutom så sitter det ett 105 huvudmunstycke i förgasaren, testade att byta till original, men då gick den sämre. Den verkar dra ganska mycket bensin, så jag tänkte kolla så att choken funkar, men den ser skum ut. Jag trodde att det skulle vara en nål på den, men den här är helt slät. Den ryker också mycket, vajern som går ifrån gashandtaget och in i motorn är av, kan den få för mycket olja? Grabben stinker tvåtaktsolja när han varit ute och kört. Slutligen går det att se på bilderna om nått annat ser ut att vara ej original?
petrini7@gmail.com
Elmoped

Går det inte att bifoga bilder direkt ifrån mobilen?
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög

Inlägg av lucman »

Det går inte att lägga upp bilder direkt från något utan man måste använda tex imgur
Guide:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43653

Om generöret är den delen som går in i cylindern så kan det vara en hemmagjord plugg, pluggar från fabrik brukar ofta vara lite längre och mer än en bricka. Kolla om du ser några skador invändigt på röret som tyder på att någon borrat eller slipat bort en tidigare plugg.

105 i munstycke låter inte som original, det brukar vara runt 55-65.

Vajern som går från gashantaget, chokevajern? Eller gasvajern som delar sig och blir oljepumpsvajern? Är det oljepumpsvajern så fungerar ju inte det separata oljesmörjningen. Blandar ni i tanken?
petrini7@gmail.com
Elmoped

Nä 105 är inte original, men den gick mycket sämre med originalet
petrini7@gmail.com
Elmoped

Oljepumpsvajern är det, men den verkar få olja, för häller jag i mer så ryker det som bara den. Jag har testat att byta munstycke, men både ner och upp,! så går den sämre. Kan det vara så att resten av setupen är gjord för en trim cylinder?
Skriv svar