Sachs Speedjet går märkligt efter CDI Byte
Postat: 21 juni 2015, 10:34
Tjena!
Skriver åt en vän angående hans Sachs Speedjet, en sådan: http://www.eumoppenomc.se/Sachs-Speedjet-R-50
Kort sagt är det en klass 2 moped som verkligen är strypt till 25 km/h. Jag menar, det går snabbare om man stänger av motorn i nedförsbackar. Den axxar bra tills 25 km/h, man känner att den har mer att ge.
Därför beställde han en Motoforce - CDI (Racing) http://www.twostroke.se/product.asp?product=24190
Resultatet efter bytet: Mopeden fick högre hastighet, runt 35 km/h. Men fick dålig gasrespons, bluddrade, sämre acceleration, vibrerade, dog vid uppförsbackar, etc. Alltså mer värt att behålla original CDI'n i slutändan.
Kan CDI'n varit trasig vid leverans? Andra strypningar? Jag har ingen aning om vad problemet kan vara och därför vänder jag mig till er.
Tacksam för alla svar!
Skriver åt en vän angående hans Sachs Speedjet, en sådan: http://www.eumoppenomc.se/Sachs-Speedjet-R-50
Kort sagt är det en klass 2 moped som verkligen är strypt till 25 km/h. Jag menar, det går snabbare om man stänger av motorn i nedförsbackar. Den axxar bra tills 25 km/h, man känner att den har mer att ge.
Därför beställde han en Motoforce - CDI (Racing) http://www.twostroke.se/product.asp?product=24190
Resultatet efter bytet: Mopeden fick högre hastighet, runt 35 km/h. Men fick dålig gasrespons, bluddrade, sämre acceleration, vibrerade, dog vid uppförsbackar, etc. Alltså mer värt att behålla original CDI'n i slutändan.
Kan CDI'n varit trasig vid leverans? Andra strypningar? Jag har ingen aning om vad problemet kan vara och därför vänder jag mig till er.
Tacksam för alla svar!