tjena nu har aeroxen pajat! (2002:a avstrypt original).
När jag körde hem igår så blev den helt plötsligt orkeslös (topphastighet 10km/h på plant) samt kom inte upp i varv ens om man ställde upp den på centralstödet...
har mekade lite med den i veckan. bytte luftfilter, avgaspackning, samt choke reglage.
Var tvungen skära lös gummislangen som går mellan luftburken och förgasaren för att byta luftburk.
Samt lyckades bränna säkringen två gånger pga att jag försökte sätta på metall mcblikers =(
Den läker lite vid avgaspackningen men det ska väl ändå inte vara hela felet?
misstänker chokereglaget då detta är en macgyver lösning.
Eller kan det ha varit något annat som blev skadat pga min felkoppling?
Anledningen till luftburks bytet var att den gick lite dåligt när den var varm och jag hade redan skaffat en snyggare luftburk med filter så bytte till den.
årlig service har bestått av byte av tändstift och luftfilterelement. så den är ganska misskött...
kolla remmen!
Jag är nästan säker på att den har satt sig som den inte ska.
det har hänt mig;P
mvh alex
P0JKEN skrev:ingen märkvärdig effekt, mera att det drar mindre bensin.
Men spelar ingen roll om man trimmar hårt. Din motor är mera törstig än en finsk bastu badare är på HB.
Alltså, helt plötsligt var kaske fel beskriving.
Körde i nedförsbacke, kom till tvär skymd kurva, släppte på gasen och bromsade. Efter kurvan när jag skulle dra på så var den orkeslös och kom ej upp i varv. Alltså kom upp i de varv man i vanliga fall får på kvartsgas, där den i vanliga fall brukar börja dra...
Har bokat mek till helgen så får göra de större kontrollerna då...
Får se om jag hinner kolla under transkåpan idag.
Men behöver väl en sotningssats om jag ska ta lös cylindern och inspektera kolv och cylinder? Behöver jag någe mer?
VAR CHOKEN! reglaget hade hängt sig, eller funkade inte alls som jag tänkt iaf. Ryckte bort det och första delen av chokvajern sedan funka det ba bra. Beställt ett stage6 chokreglage hoppas det funkar bättre.