Bakhjulsmoped setup, hjälp

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Johansson1500
Elmoped

Bakhjulsmoped setup, hjälp

Inlägg av Johansson1500 »

Eftersom jag ska börja köra bakhjul skulle jag gärna vilja höra lite tips på vikter, kopplingsfjäder och tryckfjädrar till vivacity (ska ha 50cc och bara dragen variator ring som trim + kanske ska göra ngt med luftboxen också ) skriv gärna färgerna på de olika fjädrarna och vad färgen menas med liksom hur hård den är tex. och vikten på vikterna!

Tips på hur man ska ha kvar original luftboxen men ända göra så att den får mer luft, borra hål i den? Hur vet man hur mkt man ska borra då ?

Mvh
lotis
Elmoped

Re: Bakhjulsmoped setup, hjälp

Inlägg av lotis »

Johansson1500 skrev:Eftersom jag ska börja köra bakhjul skulle jag gärna vilja höra lite tips på vikter, kopplingsfjäder och tryckfjädrar till vivacity (ska ha 50cc och bara dragen variator ring som trim + kanske ska göra ngt med luftboxen också ) skriv gärna färgerna på de olika fjädrarna och vad färgen menas med liksom hur hård den är tex. och vikten på vikterna!

Tips på hur man ska ha kvar original luftboxen men ända göra så att den får mer luft, borra hål i den? Hur vet man hur mkt man ska borra då ?

Mvh
du lär inte behöva mer luft än du redan kommer ha
Aerox 05
Stage 6 Streetrace 70cc
17,5 Dellorto
Zx-R Rör
4 Grams vikter
Malossi Fly Clutch
Blåa Malossi Kopplingsfjädrar
Hebo Tryckfjäder 50%
Skriv svar