mk dämpare som låter mycket plötsligt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
derbiifelix
Elmoped

mk dämpare som låter mycket plötsligt

Inlägg av derbiifelix »

Tjena, jag har sedan ett hyfsat långt tag tillbaka vetat om att det rinner en hel del olja längsmed själva ljuddämparen på mitt metrakit thrower. Sen så igår så märkte jag en självklar förändring ljudmässigt, den började alltså smattra mycket tydligare och högre. så skulle det möjligen kunna vara att det är oljan som har ställt till detta med ljuddämpar ullen? eftersom jag vill helst att moppen ska låta så lite som möjligt för att inte få polisens uppmärksamhet på samma sätt. :wink:
Sen så undrar jag, går det att på något sätt rengöra ljuddämparen från oljan och sedan torka den? så man slipper att behöva ta bort dessa "popnitar" och packa om hela ljuddämparen.
Sen om några har något tips för mig som aldrig demonterad en ljuddämpare förut som skulle kunna göra att denna process går smidigare. :D
rieju99
Elmoped

Inlägg av rieju99 »

Sätt en ölburk längst ut på dämparn och borra några hål i ena änden på burken, kommer dämpa ljudet rätt mycket 8)
StreetRace
Elmoped

Inlägg av StreetRace »

rieju99 skrev:Sätt en ölburk längst ut på dämparn och borra några hål i ena änden på burken, kommer dämpa ljudet rätt mycket 8)
Bonnmeck 3.0? Byt ljuddämparull så ska du se att ljudet blir som förut. HasSse666 har en guide på detta.
Ludde Petersson
Elmoped

Inlägg av Ludde Petersson »

rieju99 skrev:Sätt en ölburk längst ut på dämparn och borra några hål i ena änden på burken, kommer dämpa ljudet rätt mycket 8)
haha bonnmekk fur lajf<3 ser ju sexigt ut med en ölburk längst bak på moppen me:)
Varför bromsa när man kan gasa? ^^
derbiifelix
Elmoped

Inlägg av derbiifelix »

@streetrace
men här det inte stor sannolikhet att samma problem kommer uppstå eftersom den kommer fortfarande spruta en del olja?
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Jag skulle ha packat om ljuddämparen om jag var du, oljan vet jag inte vad du ska göra åt om du kör med rätt blandning.
Skriv svar