Cross moped går dåligt. Max 40km/h

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Poppadope
Elmoped

Cross moped går dåligt. Max 40km/h

Inlägg av Poppadope »

Tja, jag har en crossmoped som gick väldigt dåligt efter vintervilan. Hade presic lagat moppen och den gick bra men efter vintern gick den inte allt som den ska. Jag kan knappt köra på växel 4 och jag kommer bara upp i 40km/h. Skulle behöva lite tips hur jag skulle kunna lösa detta problem.

btw det är en Rieju Drac 04
Användarens profilbild
JensCarlvik
Elmoped

Inlägg av JensCarlvik »

Gammal bensin?
Smuts i förgasaren?
Poppadope
Elmoped

Inlägg av Poppadope »

Benisen är inte så gammal så det borde vara chill men har inte kollat förgasaren. :D Är det krångligt med förgasaren?

Är en nåb om mopeder :lol:
Oskare97
Elmoped

Inlägg av Oskare97 »

Poppadope skrev:Benisen är inte så gammal så det borde vara chill men har inte kollat förgasaren. :D Är det krångligt med förgasaren?

Är en nåb om mopeder :lol:
Testa att tvätta förgasaren och luftfiltret. Kan va igensatt med olja eller annan skit.
sönderplockad skrotmoppe 04
Poppadope
Elmoped

Inlägg av Poppadope »

Yes, kan testa arta tvätta förgasaren. Jag återkommer om det har blivit bättre :D

Är det svårt att tvätta förgasaren??
:lol:
Oskare97
Elmoped

Inlägg av Oskare97 »

Poppadope skrev:Yes, kan testa arta tvätta förgasaren. Jag återkommer om det har blivit bättre :D

Är det svårt att tvätta förgasaren??
:lol:
Inte om du har en guide [spoiler] http://www.twostrokerider.se/hur-du-gor ... forgasare/ [/spoiler] ;) kan va trångt att ta bort/sätta tillbaks delarna på insug och luftbox, men annars inga problem.
sönderplockad skrotmoppe 04
Skriv svar