Moped hackar 4,5 och 6an

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Speedfightsnubben
Elmoped

Moped hackar 4,5 och 6an

Inlägg av Speedfightsnubben »

Hej, har en Motorhispania ryz SM (AM6) som hackar på höga varv (9-14000rpm) Den är helt nyrenoverad och går som en klocka på låga varv i alla växlar samt höga varv i 1,2,3an. Den börjar hacka precis som om den får för mycket bränsle.
Har kollat förgasren och det är inget som är tilltäppt på den, den är även väldigt ren invändigt.

Setup
70cc okänt märke
NGK BR8ES
24mm förgasare
Öppet luftfilter då original box inte passade den nya förgasaren.
TK Dos Salidos rör
13/52 drevning har jag för mig

Tacksam för all hjälp då jag gärna vill ut och pressa den och se vad den går för, den gjorde 110 innan med original förgasare 50ccsport och tk dos salidos röret, självklart uppmätt med GPS, mer än 1 gång bara för att vara säker.
Oskare97
Elmoped

Re: Moped hackar 4,5 och 6an

Inlägg av Oskare97 »

bögpulkaftw skrev:Hej, har en Motorhispania ryz SM (AM6) som hackar på höga varv (9-14000rpm) Den är helt nyrenoverad och går som en klocka på låga varv i alla växlar samt höga varv i 1,2,3an. Den börjar hacka precis som om den får för mycket bränsle.
Har kollat förgasren och det är inget som är tilltäppt på den, den är även väldigt ren invändigt.

Setup
70cc okänt märke
NGK BR8ES
24mm förgasare
Öppet luftfilter då original box inte passade den nya förgasaren.
TK Dos Salidos rör
13/52 drevning har jag för mig

Tacksam för all hjälp då jag gärna vill ut och pressa den och se vad den går för, den gjorde 110 innan med original förgasare 50ccsport och tk dos salidos röret, självklart uppmätt med GPS, mer än 1 gång bara för att vara säker.
En polare hadde samma problem, men vi bytte huvudmunstycket (82 till 72) till ett mindre och då funka det skitbra. Detta var dock 50cc. Tror det var så att den fick för lite luft på höga varven, inte helt säker.
sönderplockad skrotmoppe 04
Speedfightsnubben
Elmoped

Inlägg av Speedfightsnubben »

Okej, ska prova det senare idag och se om det hjälper. Tack för hjälpen!
Skriv svar