70cc Rieju drac 04

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Oskare97
Elmoped

70cc Rieju drac 04

Inlägg av Oskare97 »

tänkte köpa 70cc cylinder kit till moppen och undrar ifall olika cylinderkit ger olika effekt eller ifall alla har ungefär samma, och ifall det räcker med att byta munstycke och flytta throttlenålen istället för att köpa ny förgasare?
sönderplockad skrotmoppe 04
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög

Inlägg av kaya@telia.com »

Det är väldigt mycket skillnad på olika 70cc, det finns 50cc som ger bättre effekt än 70cc. Det beror ofta på priset är det billigt så är det ofta sämre kvalite och sämre effekt. Det beror också på märke. Du kan köra med originalförgare men du kommer att förlora effekt till skillnad från om du köper en större förgasare
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Re: 70cc Rieju drac 04

Inlägg av cod3mwf »

Oskare97 skrev:tänkte köpa 70cc cylinder kit till moppen och undrar ifall olika cylinderkit ger olika effekt eller ifall alla har ungefär samma, och ifall det räcker med att byta munstycke och flytta throttlenålen istället för att köpa ny förgasare?
JA dom alla har olika effekt. Ja det ska räcka att byta munstycken å fintrimma med nålen men du tappar aningen effekt. Av vad jag kört så kan jag starkt rekommendera en Barikit 74cc billig å bra effekt !
Oskare97
Elmoped

Re: 70cc Rieju drac 04

Inlägg av Oskare97 »

cod3mwf skrev:
Oskare97 skrev:tänkte köpa 70cc cylinder kit till moppen och undrar ifall olika cylinderkit ger olika effekt eller ifall alla har ungefär samma, och ifall det räcker med att byta munstycke och flytta throttlenålen istället för att köpa ny förgasare?
JA dom alla har olika effekt. Ja det ska räcka att byta munstycken å fintrimma med nålen men du tappar aningen effekt. Av vad jag kört så kan jag starkt rekommendera en Barikit 74cc billig å bra effekt !
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12457
Typ den? Tänkte köpa en malossi 70cc annars.
sönderplockad skrotmoppe 04
rieju99
Elmoped

Inlägg av rieju99 »

Att tänka på när man går upp på en race/midrace cylinder är att det inte är helt fel att investera i ett förstärkt vevparti om man vill att det ska hålla.
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög

Inlägg av kaya@telia.com »

Malossin är bättre än barikit men den e också bättre
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar