Tjena, någon som vet vad det kan vara för märke på denna gaffel?
http://www.blocket.se/stockholm/Framgaf ... ?ca=16&w=3
Naaaa.TheFlyingFin skrev:Marzocchi. Gaffeln tror jag kommer från en X-Treme limited edition. Finns bara 500 sådana i världen, så lite konstigt att någon vill sälja delar av den.
Såvitt jag vet så är det den enda moppen med just dendär färgen på Marzocchi gaffeln.
bensinskalle skrev:Naaaa.TheFlyingFin skrev:Marzocchi. Gaffeln tror jag kommer från en X-Treme limited edition. Finns bara 500 sådana i världen, så lite konstigt att någon vill sälja delar av den.
Såvitt jag vet så är det den enda moppen med just dendär färgen på Marzocchi gaffeln.
Drd racing limited edition heter den, och dom tidiga hade guldfärgade gaffelben, inte grön/blåa. Drd pro däremot hade liknande färg.
MEN, det där är inte marzocchi gafflar, det är showa i annonsen. Dom kommer antingen från en Rieju, eller en gammal Derbi Senda (00-02) skulle jag tro.
okej tror ni den kommer att passa på en yamaha dt50 rsm 08 eller vad kommer att behövas byta?bensinskalle skrev:Naaaa.TheFlyingFin skrev:Marzocchi. Gaffeln tror jag kommer från en X-Treme limited edition. Finns bara 500 sådana i världen, så lite konstigt att någon vill sälja delar av den.
Drd racing limited edition heter den, och dom tidiga hade guldfärgade gaffelben, inte grön/blåa. Drd pro däremot hade liknande färg.
MEN, det där är inte marzocchi gafflar, det är showa i annonsen. Dom kommer antingen från en Rieju, eller en gammal Derbi Senda (00-02) skulle jag tro.
Styrlager och kanske en distans på undesidan av röret där gaffeln fästs i ramen. Troligen blir det lite krångel med att få fast fälgen också beroende på vad ursprungsmoppen har varit för märke förståss då.Simzzi skrev:okej tror ni den kommer att passa på en yamaha dt50 rsm 08 eller vad kommer att behövas byta?bensinskalle skrev:Naaaa.TheFlyingFin skrev:Marzocchi. Gaffeln tror jag kommer från en X-Treme limited edition. Finns bara 500 sådana i världen, så lite konstigt att någon vill sälja delar av den.