Sida 1 av 1

airsal 70cc

Postat: 9 maj 2015, 21:04
av spaaals
när jag köpte min Derbi 02 fick jag med en airsal aluminiumcylinder utan kolv, mätte loppet och fick det till 47mm (70cc). tänkte jag skulle köpa kolv och packningar och använda den, men på ts finns både airsal sport och racing, spelar det nån roll vilken kolv jag köper? isf finns det nå kännetecken på cylinder för att se om det är racing eller sport? stog också på ts att tändningen behöver flyttas fram 0.5mm, är det nåt som är nödvändigt att göra?

Bild

Bild

Bild

bilder på cylindern om nån kan identifiera..

Postat: 9 maj 2015, 21:10
av rieju99
Skillnaden som går att se vad jag vet är att racing har tech kolv med två kolvringar och att sporten har en kolvring. Sen vet jag inte om det spelar någon roll vilken man köper? Men att ställa tändning är inget måste, min polare med gamla Derbi motorn har ej gjort det och han kör 70 airsal sport :)

Postat: 9 maj 2015, 23:45
av TheFlyingFin
Nej tädningen behöver itne ställas för detdär 73cc kittet. HAde ett som jag aldrig fick att funka en gång och då man ställde fram dedär 0.5mm som saes så gick den bara ännu sämre xD

Postat: 10 maj 2015, 09:42
av Knatten123
Kaske bara är jag men ser den inte skuren ut?

Postat: 10 maj 2015, 09:54
av TheFlyingFin
Knatten123 skrev:Kaske bara är jag men ser den inte skuren ut?
Min hade nästan exakt likadana märken i sig. Kände inget ens genom att pröva skrapa med nageln, och han jag sålde den åt kör med den utan problem ändå.

Postat: 10 maj 2015, 10:45
av spaaals
nejdå den är inte skuren, ljuset reflektras konstigt bara. men ingen som vet vad för kolvjävl jag ska köpa? eller hur jag identifierar cylinderN

Postat: 10 maj 2015, 17:37
av TheFlyingFin
Det är en sportcylinder, och den borde ha en kolvring.

Postat: 10 maj 2015, 21:26
av emanuelspetz
flytta fram tändningen gör du för att motverka spikningar