Sida 1 av 1
trimma 2015 Derbi xtreme SM
Postat: 8 maj 2015, 00:18
av psykologen
Hej allesammans hämtade ut min nya Derbi idag har kört 60 km. Jag vill att alla kommenterar hur jag kan göra den snabbate inget hyper bara midrace så den går 85-90
Tack på förhand
Postat: 8 maj 2015, 06:43
av rieju99
Du kan ju örja med att köpa en ostrypt cdi och typ ett gianelli rör, då tror jag nog inte att 85km ska vara några problem

Postat: 8 maj 2015, 07:08
av TheFlyingFin
Om du kan tänka dig plugga ur originalröret så behöver du bara större munstycke och ostrypt cdi för ca 80. Rekommenderar dock inte detta alls för ett org rör kostar 4000 för Derbi. Köp ett Technigas Enox och ostrypt cdi. Kommer gå som ett skållat ollon.
Postat: 8 maj 2015, 09:55
av psykologen
Du kan ju örja med att köpa en ostrypt cdi
Jag har redan en men den sitter på min 2006 Derbi Senda
skulle det funka på den nya?.
Om du kan tänka dig plugga ur originalröret
Jag har blindrör

Postat: 8 maj 2015, 16:51
av psykologen
Bump
Postat: 8 maj 2015, 18:45
av Rexxy
Inte bumpa så tidigt, tidigast 7 dagar mellan bump.
Postat: 8 maj 2015, 20:28
av Kevin Kristoffersson
köp nytt rör å cdi som sagt, så borde det gå fint... glöm inte höja munstycket
Postat: 9 maj 2015, 01:21
av TheFlyingFin
Tror nog 2015 modellen också har Ducati tändsystem, även om vissa årsmodeller har Leonelli eller Dell'o'rto tändsystem. Kolla på CDIn ifall sladdarna är likadana.
Postat: 9 maj 2015, 15:09
av Jerreee
Technigas enox å 50 racing?

Postat: 9 maj 2015, 18:12
av rieju99
Varför 50 racing?? Ingen märkvärd skillnad mot orginalcylinder.