Sida 1 av 1
pgo t-rex problem (v-ring)
Postat: 6 maj 2015, 14:57
av fraggee
drog variator ringen på moppen idag och den blev segare men varvar mer gjorde ca 55-60 förut nu knappt 45 ngn som har tidigare erfarenheter om detta :3
Re: pgo t-rex problem (v-ring)
Postat: 6 maj 2015, 14:58
av Vagif
Glömt att ändra munstycke kanske?
Postat: 6 maj 2015, 15:07
av Loffmeister
man byter inte munstycke om man drar v-ringen...
Postat: 6 maj 2015, 15:10
av fraggee
ska jag spela in hur det låter eller ngt ?? för asså vill inte ha den i 55/45 min polare kom upp i 70 med dragen v ring
Postat: 6 maj 2015, 15:12
av Vagif
Loffmeister skrev:man byter inte munstycke om man drar v-ringen...
'
Jaha visste inte det
Postat: 6 maj 2015, 15:16
av fraggee
låter mycket konstigare dessutom segare och låter konstigt venne va jag ska göra liksom
Postat: 7 maj 2015, 06:53
av fraggee
bump
Postat: 7 maj 2015, 08:25
av Revilz
Snabba 7 dagar där
Är du säker på att allt sitter rätt då? Slirar remmen kanske?
Postat: 7 maj 2015, 13:06
av AndenIflaskan
du lär byta vikterna! min blev också slö när jag drog v ringen, gå ner från 8,5g till 7,5-7 g vikter så lär det bli bättre.
och du kommer knappast upp i 70 med bara dragen v-ring.. ta bort dem andra strypningarna så får du lätt en topphastighet på 70km/h
Plugg i mynningen
blindtarm
insugsbricka mellan membran och motorblocket (ger shit mkt acc)
v ring
cdi strypning
för tunga vikter
Postat: 7 maj 2015, 16:03
av fraggee
@andeniflaskan tror inte vikterna är problemet eller har jag fel för den varvar på runt 8000 varv hela tiden kom nyss upp i 10000 i nedförsbacke kom aldrig upp i över 7000 med v-ringen och kan du beskriva hur man ar bort insugsbrickan resten ska jag ta bort nästa helg men cdi stryper väll varvtalen om ja fattat rätt för maxade nyss varvmätarn (10000) och den går inte över 50 ändå och innan ja plocka v-ringen låg jag mellan 55-60 hela tiden
Postat: 7 maj 2015, 16:10
av fraggee
AndenIflaskan skrev:du lär byta vikterna! min blev också slö när jag drog v ringen, gå ner från 8,5g till 7,5-7 g vikter så lär det bli bättre.
och du kommer knappast upp i 70 med bara dragen v-ring.. ta bort dem andra strypningarna så får du lätt en topphastighet på 70km/h
Plugg i mynningen
blindtarm
insugsbricka mellan membran och motorblocket (ger shit mkt acc)
v ring
cdi strypning
för tunga vikter
@andeniflaskan tror inte vikterna är problemet eller har jag fel för den varvar på runt 8000 varv hela tiden kom nyss upp i 10000 i nedförsbacke kom aldrig upp i över 7000 med v-ringen och kan du beskriva hur man ar bort insugsbrickan resten ska jag ta bort nästa helg men cdi stryper väll varvtalen om ja fattat rätt för maxade nyss varvmätarn (10000) och den går inte över 50 ändå och innan ja plocka v-ringen låg jag mellan 55-60 hela tiden
Postat: 8 maj 2015, 10:03
av AndenIflaskan
ja, insugs brickan sitter ju mellan själva insuget och membranet, om du inte vet vad insuget är så är det "metall" röret från förgasarn ner till cylinder, ser ut som en silvrig kanal typ, och om du kollar på var insuget sitter fast så ser du att den sitter fast med 4 skruvar, skruva loss dem och ta bort insuget så hittar du en silvrig liten tratt typ som gör att hålet mellan insuget och membranet är super litet. ta bort den och du kommer få as nice acc.
angående v-ringen så gör ju den så att moppen ej kan växla ut ordentligt, testa byt vikterna ändå! det ger en hel del.
min t.rex varvar sjukt mkt här är en länk på min skönhet, dock sitter 50cc kvar här
https://www.youtube.com/watch?v=8xD-0tBRcAs
tror dock att mätarn inte stämmer helt hundra :p fråga på om du vill ha mer hjälp!