Annorlunda projekt!:)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Shade87
Elmoped

Annorlunda projekt!:)

Inlägg av Shade87 »

Hej! Jag har funderat på att minska avståndet mellan kröken och dämparen på ett Turbokit Lacada rör, har blivit inspirerad av Yamaha YZF125 rören då det är mindre avstånd mellan dämparen och kröken. Undrar bara hur jag ska gå tillväga? Röret kommer sitta på en Derbi Senda R-03

Mvh Ricard :wink:
Bild

Folk säger att Turbokit gör fuckorör, min åsikt är att dem flesta fuckona kör Turbokit.;)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Re: Annorlunda projekt!:)

Inlägg av TheFlyingFin »

Shade87 skrev:Hej! Jag har funderat på att minska avståndet mellan kröken och dämparen på ett Turbokit Lacada rör, har blivit inspirerad av Yamaha YZF125 rören då det är mindre avstånd mellan dämparen och kröken. Undrar bara hur jag ska gå tillväga? Röret kommer sitta på en Derbi Senda R-03

Mvh Ricard :wink:
Korta mellanröret med runt 10cm kansk, sök reda på en passande stump på ett par cm att trä överskarven och svetsa ihop det,först i skarven och sedan över rörbiten. Kapar gör du bäst i mitten av mellanröret så du inte behöver flytta på fästet för dämparen.

Lycka till!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Shade87
Elmoped

Inlägg av Shade87 »

Tack så jätte mycket för snabbt svar, ska göra det. Kommer uppdatera med bilder på hur det blev efter. :)
Bild

Folk säger att Turbokit gör fuckorör, min åsikt är att dem flesta fuckona kör Turbokit.;)
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rotmosmannen »

Off Topic... Är det bara jag som inte kan läsa allt p.g.a shade87s profilbild?
Men kolla...ja la en post!
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Ja kan inte heller se
Användarens profilbild
Shade87
Elmoped

Inlägg av Shade87 »

Hm, får väl byta. Är mi på mobil eller dator? :P
Bild

Skriv svar