Slider 08 startar inte!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped

Slider 08 startar inte!

Inlägg av schwebie »

Köpte nyligen en 08:as slider med 70cc, zx-r, fly clutch, multivar samt en 17.5mm förgasare

Så jag bestämde mig för att byta allt till orginal (inte multivar, fly clutch eller 17.5mm förgasaren då orginal inte var hel) då det medföljde. Men då jag skulle starta allt så startade inte moppen. Gnistan är bra, cylindern och kolv är bra, start motorn är seg men den funkade innan och jag får ingen soppa till förgasaren fast kranen funkar (har sugit i vakuumslangen och soppa åkte ur) jag har dubbelkollat att jag kopplat rätt och alla packningar till cylindern samt röret är nya.
Det sitter ett 88:as munstycke på för stunden. Alltså kommer det ingen soppa till förgasaren
Tack på förhand:)
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

kolla membranet så de ser fräsht ut, annars häll ner nån tesked bensin direkt i insuget så han börjar tända och på så vis börjar dra bensin från förgasarn, funkar alltid ;)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
schwebie
Elmoped

Inlägg av schwebie »

AndenIflaskan skrev:kolla membranet så de ser fräsht ut, annars häll ner nån tesked bensin direkt i insuget så han börjar tända och på så vis börjar dra bensin från förgasarn, funkar alltid ;)
Funkar det att hälla ner det sär tändstiftet ska vara istället?:)
Skriv svar