Aerox frågor - trimrör/bensintank

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Aerox frågor - trimrör/bensintank

Inlägg av Rainn »

Hej! Har nu 2 frågor då jag köpte en aerox idag!

När jag öppnade tanken så såg jag lite små smuts tex skit små gruskorn osv
Hur får jag bort de utan att ta bort tanken?

Aeroxen är trimmad med bara ett ZX-trimrör men typ vid 10-15km/h så är den trög sen går den lite bättre sen drar den iväg som faaan! Vet inte om det är något med choken eller så är det bra timing för mig, när jag trycker på choken kan moppen ibland dra iväg tidigare.

Tack på förhand!
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad

Re: Aerox frågor - trimrör/bensintank

Inlägg av Vagif »

Har också skit i tanken. Äsch var inte lat, tar max 10 minuter att ta bort tanken :)
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Re: Aerox frågor - trimrör/bensintank

Inlägg av Rainn »

Vagif skrev:Har också skit i tanken. Äsch var inte lat, tar max 10 minuter att ta bort tanken :)
Vet, inte det som är problemet. Köpte aeroxen igår och vill gärna inte skruva sönder/ ta sönder något vill liksom ut och åka mer än att mecka om man säger så
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Begagnade hojar brukar man få skruva lite med innan det är dags att köra. Så jag tycker du ska skruva så mycket du kan nu, för att SEN köra utan att skruva en massa. :)
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Rexxy skrev:Begagnade hojar brukar man få skruva lite med innan det är dags att köra. Så jag tycker du ska skruva så mycket du kan nu, för att SEN köra utan att skruva en massa. :)
Du har alltid rätt.. ALLTID!! :)
Användarens profilbild
karlzzoonn
Elmoped

Inlägg av karlzzoonn »

ta bort vacum kranen så kan du skölja ur tanken med bensin den sitter bakom kåpan vid dämparen :)
setup en så länge:

Stage6 70cc mk2 racing
Naraku evo racing vev
stage6 wingcooler
Zx-r rör
3,2 grams dr.pulley vikter
blå tryckfjäder 28 kg
Gula kopplings fjädrar
dellorto black edition 21mm
Hebo membran (röda)
snabbgas
Skriv svar