Slider Setup? Behöver eran hjälp!

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Jeffe49
Elmoped

Slider Setup? Behöver eran hjälp!

Inlägg av Jeffe49 »

tjena grabbar håller på att klura lite har en slider 2009 och blir ett stage 6 pro replica och tänkte även hoppa upp 10 storlekar i munstycke byta till 4 grams vikter och om jag inte blir nöjd prövar jag gå ner eller upp i både bestyckning och vikt

men nu behöver jag verkligen er hjälp! har klurat och undrar vad jag ska ta för kopplingfjädrar och tryckfjäder eller behövar man ens det? har kikat på gröna kopplingsfjädrar men har ingenaning om vad för tryckfjäder Eller ska jag inte köpa det röret alls och pröva något annat? ska stunta för det mesta men lite toppfart vill jag också ha, uppskattar hjälp till 100% Mvh jens!
Jeffe49
Elmoped

Inlägg av Jeffe49 »

kom igen nu grabbar kom med svar!! :wink:
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Lättare än 4g? Nej.

Och det är 99% chans att du kommer få gå ned i munstycket efter du testat 10 storlekar större så tro inte att den kommer gå bra på första försöket...

Kopplingsfjädrar är bra att byta, du kan gå upp 1 enhet i hårdheten.
Tryckfjäder? Nej, original klarar du dig utmärkt på.

Jag tycker personligen att pro replica är för högvarvigt för att köra på bakhjulet med.
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög

Inlägg av fruktigkaka »

Min kompis har pro replica rör på sin slider , skit lätt å få upp på bakhjulet :p
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
Jeffe49
Elmoped

Inlägg av Jeffe49 »

Lättare än 4g? Nej.

Och det är 99% chans att du kommer få gå ned i munstycket efter du testat 10 storlekar större så tro inte att den kommer gå bra på första försöket...

Kopplingsfjädrar är bra att byta, du kan gå upp 1 enhet i hårdheten.
Tryckfjäder? Nej, original klarar du dig utmärkt på.

Jag tycker personligen att pro replica är för högvarvigt för att köra på bakhjulet med

Okej tror du dett kan bli bra med att gå upp 12-15 i storlek och pröva 4,5 grams vikter? :)
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped

Inlägg av jespersallvik »

du kan ju börja med att inte bumpa tråden efter två timmar! men du behöver inte byta varken tryckfjäder eller kopplingsfjädrar med den setupen, om du verkligen vill byta något så kan du byta kopplingsfjädrar men inte tryckfjäder för det kommer bara förstöra
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Jeffe49 skrev: Okej tror du dett kan bli bra med att gå upp 12-15 i storlek och pröva 4,5 grams vikter? :)
Nej, den kommer med största sannolikhet behöva mindre än 10 storlekar över original.
Skriv svar