70cc skar

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

70cc skar

Inlägg av AndenIflaskan »

tjabba, min 70cc skar.. den hade typ gått mellan 50-100 mil och detta tycker jag är lite för lite? ska dem hålla längre elr är detta typ standard för 70cc?
anledningen till att den skar tror jag är att clipset hoppa lös på ena sidan och total repade kolven på ena sidan.. kan man förhindra att detta sker igen? hur isf?
olja får den mkt av så inge snack om smörjningen.. kan jag ha monterat det fel?

ska nu köpa ny 70cc och jag undrar vad ni har för tips på ny 70cc?.. min setup ser ni nedan för...
tackar!
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
carl allstrin
Elmoped

Inlägg av carl allstrin »

nej den ska inte skära så snabbt kan vara felmonterat eller något annat fel på maskineriet kollade du kolvrings gapet när du montera kolven
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Hoppade clipset ut är det felmonterat :)
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög

Inlägg av kaya@telia.com »

aa skulle tippa på att clipset var felmonterat
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

jo gissar jag också på, har nå något tips på ny 70cc som jag kan införskaffa mig?
har just nu airsal 70cc t6 racing (ingen sport variant)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar