Rieju dör som om den får bensin stopp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
msr
Elmoped

Rieju dör som om den får bensin stopp

Inlägg av msr »

Tjena! Körde idag och när jag körde så dog den precis som att den fick soppatorsk? Den får gott med bensin så den får inte för lite. Startar jag den så är det precis som att den har soppatorsk. Hög tomgång och så fort man gasar så "möö möö möö" och dör. Chokeade och då gick den igång. Höll inne choken i kanske 30 sek? efter det så kunde jag köra iväg som vanligt. Typ som att jag behövde gasa ur bensinen i förgasaren? Skulle uppskatta hjälp!
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

försökte jag köra iväg utan choken så va det som soppatorsk. Polarn sa att det rök som fan så den va ju sur?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Låter som tjuvluft eller topplockspackningen har gått då ryker de som fan
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

Rainn skrev:Låter som tjuvluft eller topplockspackningen har gått då ryker de som fan
Konstiga är att, Den gör inte så när jag startar den på morgonen tillexempel. Utan det kan hända helt random typ. Den varvar inte som om den drar tjuvluft.
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög

Inlägg av Snowtiger »

Stoppa i ett större munstycke kolla om det är tjuvluft genom att ta startgas och spruta runt de olika ställerna som insuget t.ex. om den går upp i varv när du gör det så är det tjuvluft
Brum, Brum.
msr
Elmoped

Inlägg av msr »

Snowtiger skrev:Stoppa i ett större munstycke kolla om det är tjuvluft genom att ta startgas och spruta runt de olika ställerna som insuget t.ex. om den går upp i varv när du gör det så är det tjuvluft
Redan kollat, Den drar inte tjuvluft och gå jag från 85(som jag har nu) till 88 som är det enda jag har så är det för stort munstycke :S
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög

Inlägg av Snowtiger »

gör rent förgasarn och kolla om något sitter fel eller något som blockerar. kolla tändstifftet hur det sur ut? brunt så är det bra
Brum, Brum.
Skriv svar