Scooter eller Crossmoppe?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Crossmoppe vs scooter?

Crossmoppe
11
79%
Scootermoppe
3
21%

Antal röster: 14

Boorly
Elmoped

Scooter eller Crossmoppe?

Inlägg av Boorly »

Tja!

Har tagit körkort till klass 2 nu, och det enda som saknas nu är moppen..
Har en budget på ca 10-15k. Tycker ni att jag ska köpa scooter eller crossmoppe? Bor i västerås, inte jätte mycket skog osv. Vad är roligast?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Crossmoppe är så sjukt mycket roligare, men i regn och på vintern så har den absolut inga fördelar alls. Man blir sjukt blöt och då det är riktigt halt så är det väldigt svårt att köra crossmoppen iom att båda fötterna måste vara i luften mest hela tiden för att kunna växla och bromsa.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skurt123
Elmoped

Inlägg av Skurt123 »

Bor också i västerås och har crossmoppe. Jag tycker att crossmoppe är mycket roligare och det finns ett par roliga ställen att köra på här.
Dock så är det ju bra att du kan ha grejor under sadeln på scooter. Men kör på det du tycker verka roligast.
Tuff pojke
Användarens profilbild
Jeffan98
Elmoped

Re: Scooter eller Crossmoppe?

Inlägg av Jeffan98 »

Boorly skrev:Tja!

Har tagit körkort till klass 2 nu, och det enda som saknas nu är moppen..
Har en budget på ca 10-15k. Tycker ni att jag ska köpa scooter eller crossmoppe? Bor i västerås, inte jätte mycket skog osv. Vad är roligast?
Crossmoppe helt klart ska själv skaffa mig en sån men för guds skull kör inte original speciellt med AM6 och Derbi motorn som har 6 växlar, du kommer bli riktigt trött på att växla 6 växlar för att bara komma upp till 25-30 km/h. köp en honda mt5 eller en yamaha dt50 där har du riktiga grejer;)
Användarens profilbild
sander00se
Elmoped

Inlägg av sander00se »

Jag tycker scooter.

Kör endast riktig cross så tycker bara crossmoppe är lite fjolligt/wannabe.
Skriv svar