glapp vevstake?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
tatter
Elmoped

glapp vevstake?

Inlägg av tatter »

vad händer om vevstaken e glapp ? e det att det blir att hacka så nållagret går sönder ?
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

glapp = vevstaken går att dra upp och ned
dvs det glappar upp och ned
sidled är ingen fara
Powerered by BRL
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

glömde att tillägga om den glappar upp och ned kan du slå sönder
kolv, topp, vev, vevlager, ramlager och då skär cylindern pga allt småskit som lossnar
Powerered by BRL
tatter
Elmoped

Inlägg av tatter »

den glappar upp och ned och i sidled med, sk man byta vevpartiet då eller vad ska man göra ?
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

om du inte kan själv tycker jag du ska lämna in den å få det gjort...om jag inte har fel måste man klyva motorn och byta ut lager osv tror också man måste dela veven...JOBBIGT!...rätta mig om jag ar fel
tatter
Elmoped

Inlägg av tatter »

alldeles rätt (Y) farsan sa att det var ett helvete att byta vevparti så det e väll lika bra att lämna in den, kostar väll en förmögenhet men :P
crilee_ko92
Elmoped

Inlägg av crilee_ko92 »

ca:5000kr närmare bestämt :evil: de va te min Derbi Senda-99. tyckte de va lite DYRT och de va endå vinter så ja kunde inte köra då, så ja gjorde skiten själv 8)
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

det går inte på garantin?

btw..har du rätt verktyg ska det inte vara för jävligt iaf tror jag! att byta grejorna...men det lär ta tid vad som än händer

tips...plocka ur motorn (inte så jätte svårt faktiskt) och gör vad du kan (töma vätskor och av med cylinder och ja det mesta..) sen skicka du in motorn bara på servise då och jag tror inte det blir lika dyrt då...om motor e urplockad är det ju bara å börja sammt om den e tömt på skit...
då kan dom nog fixa det över en helg utan problem? lr vad tror ni? :twisted:
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

om du tvætar av plockar av allt osv osv tømmer och så køper du ett nytt vevparti och læmnar in på byte så blire inte så dyrt ska du bara køra orginal elr dragen plugg kan du køpa ett sånt dær kasst vevparti før 800 :P

EDIT: såg nu att ett utbytes till standar kostar ca 700kr
Senast redigerad av fax110 den 9 augusti 2008, 16:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

fax110 skrev:om du tvætar av plockar av allt osv osv tømmer och så køper du ett nytt vevparti och læmnar in på byte så blire inte så dyrt ska du bara køra orginal elr dragen plugg kan du køpa ett sånt dær kasst vevparti før 800 :P
Word! håller med "fax110" :o
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

danke ^^ det blir grymt mycke billigare om du skickar med delarna dom ska byta till och om du ber dom byta nålager kommer det kosta mer æn att byta vevparti eftersom det ær ett jævla jobb att få især och ihop^^
tatter
Elmoped

Inlägg av tatter »

plocka isär motorn klara jag (: så det e bara att jag skaffar nytt vevparti sen lämnar jag in det och motorn ?
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

tatter skrev:plocka isär motorn klara jag (: så det e bara att jag skaffar nytt vevparti sen lämnar jag in det och motorn ?
yes! men råd hör med fassan först också, han verkar ju ha ett finger med i spelet åsså...
lycka till! :D
tatter
Elmoped

Inlägg av tatter »

tack för hjälpen <3:D får se hur det går (:
Låst