Har min moppe skurit?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
oskar500
Elmoped

Har min moppe skurit?

Inlägg av oskar500 »

Jag undrar om min moppe har skurit. Jag körde för ungefär en vecka sen och helt plötsligt dog moppen, och jag startade den igen och den gick igång, efter ett tag så dog den igen och var svårstartad. Efter lite krångel starta den och jag åkte hem. Jag kollade oljan och det var snustorrt, de visade sig vara hål i oljebehållaren. Jag fyllde istället olja i tanken och moppen vägrade starta. Jag bytte tändstift och moppen startade utan problem. Sen körde jag som vanligt och moppen gick hur bra som helst. Efter cirka 3 dagar satte jag och en polare på ett stage 6 trimrör samt en ny variator. När monteringen var klar så dog moppen efter cirka 1minuts körning.Moppen startar inte och när ja försöker kicka fastnar kicker i det lägsta läget och är trög att få upp. Jag misstänker att moppen kan ha värmenypt när ja kört utan olja tidigare. Har den skurit eller vad?
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög

Inlägg av Snowtiger »

ojoj hoppas du byte munstycke vid byte av avgasrör?
oskar500
Elmoped

Inlägg av oskar500 »

Tyvär inte, men borde den verkligen skära efter 1minuts körning utan större munstycke?
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög

Inlägg av Snowtiger »

kanske inte men har du inte öppnat cylindern och kollat det hade varit grymt bra svar på din fråga
oskar500
Elmoped

Inlägg av oskar500 »

Har inte hunnit göra de ännu, funderar på köpa en helt ny komplett motor. Men varför fastnar kicken i lägsta läget?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

oskar500 skrev:Har inte hunnit göra de ännu, funderar på köpa en helt ny komplett motor. Men varför fastnar kicken i lägsta läget?
Ingen kan avgöra varför och hur, mitt råd är att öppna och kolla kick fjädern och testa dra på remmen och se om kolven gå runt.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar