Hej, jag har en Beta ARK 50 AC - 2007 (Årsmodell) och jag har ett par frågor. Svara på frågorna individuellt tack.
Fråga 1. Är Beta ARK 50 AC samma sak som Beta ARK X-Type Luftkyld? Jag frågar eftersom att jag vill handla grejer för min Beta Ark från Twostroke och att min AC modell listas inte.
Fråga 2. När jag köpte min Beta ARK så hade inte den förra ägaren koll riktigt på vad man skulle byta i samband med en ny cylinder. Samt så vet jag inte det heller.
När jag köpte den så sa dom att dom har bytt ut cylindern till en Stage 6 70cc Streetrace, sportluftfilter och förgasaren till en Dellorto 17.5mm. Det är det som är monterat och dom har kört med denna setup i ett tag. Jag undrar. Kan inte Cylindern skäras pga att annat behöver bytas också? Som Vevparti, nållager, munstycke och tändstift? Jag är osäker om vevet klarar denna cylinder. Kanske annat behövs bytas. Det vet jag inte så om ni kunde lista allt så beställer jag det från er.
Fråga 3. Har det bara funnits Stage 6 70cc streetrace i 10mm kolvbult? För jag har ingen aning om min är 10 eller 12. Om det bara finns/funnits streetrace i 10 då måste kolvbulten vara 10.
Fråga 4. Min moped slog i underifrån för några dagar sedan och förstörde hela avgasröret. Verkar som att den är för låg. Behöver jag ny dämpare eller höjningsats eller något annat? Tips tack.
Mvh Mario.