Sida 1 av 1
Högvarvigt problem
Postat: 6 mars 2015, 18:31
av emiliogaines
Om mopeden börjar baktända och låter som om den håller på att dö och inte orkar högre varvtal, dvs där "effekten" ska ta i (högvarvigt), vad kan det bero på? Hände efter jag bytte avgasrör och högre varvtal funkar hyffsat när den är kall

Postat: 6 mars 2015, 20:31
av Max99
Fel munstycke, testa större/mindre

Postat: 6 mars 2015, 20:42
av Rotmosmannen
Njaaa jag vet inte om det låter som munstyckeproblem.
Testa byt tändstift och kolla om det funkar.
Postat: 6 mars 2015, 20:46
av emiliogaines
Rotmosmannen skrev:Njaaa jag vet inte om det låter som munstyckeproblem.
Testa byt tändstift och kolla om det funkar.
Tändstiftet är nytt, gjorde ingen skillnad från det gamla. Kan det vara cdi:n?
Postat: 6 mars 2015, 22:18
av Rotmosmannen
emiliogaines skrev:Rotmosmannen skrev:Njaaa jag vet inte om det låter som munstyckeproblem.
Testa byt tändstift och kolla om det funkar.
Tändstiftet är nytt, gjorde ingen skillnad från det gamla. Kan det vara cdi:n?
Rättelse av mig. Det är troligen att den får för mycket bensin. Så testa byt munstycken till mindre.
Men tycker det låter konstigt att man behöver byta ner i munstycke om man byter till ett trimrör det var det som fucakde upp mitt huvve.
Postat: 6 mars 2015, 23:35
av emiliogaines
Rotmosmannen skrev:emiliogaines skrev:Rotmosmannen skrev:Njaaa jag vet inte om det låter som munstyckeproblem.
Testa byt tändstift och kolla om det funkar.
Tändstiftet är nytt, gjorde ingen skillnad från det gamla. Kan det vara cdi:n?
Rättelse av mig. Det är troligen att den får för mycket bensin. Så testa byt munstycken till mindre.
Men tycker det låter konstigt att man behöver byta ner i munstycke om man byter till ett trimrör det var det som fucakde upp mitt huvve.
Ah, jo låter ju inte helt rätt men kan ju alltid testa... Mitt gamla var jätte rostigt, det kanske blev lite fuckat pga det

Postat: 7 mars 2015, 13:51
av Revilz
Bestyckningen har inget med hur rostigt röret är
Är det ett böööööööh ljud eller bludder?
Postat: 7 mars 2015, 16:30
av emiliogaines
Revilz skrev:Bestyckningen har inget med hur rostigt röret är
Är det ett böööööööh ljud eller bludder?
Nae, men de kan påverka rörets formning
Bööh ljud har jag för mig

Postat: 7 mars 2015, 17:14
av Rotmosmannen
En det låter som förstört munstycke då den bakändan ( det blir avgeser i röret som inte har antänts för att fet är för mycket bensin).
Pluss att den går bra när det är kallt och när det är kallt behöver motorn mer bensin.
Men har du haft trimmrör innan eller orginal, har du bytt munstycken förut?
Postat: 7 mars 2015, 17:22
av emiliogaines
Rotmosmannen skrev:En det låter som förstört munstycke då den bakändan ( det blir avgeser i röret som inte har antänts för att fet är för mycket bensin).
Pluss att den går bra när det är kallt och när det är kallt behöver motorn mer bensin.
Men har du haft trimmrör innan eller orginal, har du bytt munstycken förut?
Ah ok, hade orginal innan men på sommaren går den asbra ibland och sen skitdåligt ibland liksom men nu går den bara allmänt dåligt. Så mindre munstycke?
Postat: 7 mars 2015, 18:27
av Rotmosmannen
emiliogaines skrev:Rotmosmannen skrev:En det låter som förstört munstycke då den bakändan ( det blir avgeser i röret som inte har antänts för att fet är för mycket bensin).
Pluss att den går bra när det är kallt och när det är kallt behöver motorn mer bensin.
Men har du haft trimmrör innan eller orginal, har du bytt munstycken förut?
Ah ok, hade orginal innan men på sommaren går den asbra ibland och sen skitdåligt ibland liksom men nu går den bara allmänt dåligt. Så mindre munstycke?
Ja testa det. Sorry för inlägget innan

Skrev med mobilen hoppad du förstår