Plasti Dippa fälgar? Värt?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Plasti Dippa fälgar? Värt?

Inlägg av Rainn »

Hej! Jag är en nyfiken 15åring som gillar testa nya saker men ibland så tillåter inte plånboken det, hade tänkt att plast dippa mina orangea fälgar till vit färg.

Som sagt jag har inte mycket pengar (månads peng = 500) får pengar när jag vill typ.
Är det värt att testa om jag inte vill förstöra mina fälgar då farsan tycker att det är sjukt onödigt att förstöra sånna fräscha fälgar.

Kostar 150kr på biltema för gummifärg till fälgar, alltså det här är bara en kul grej jag vill pröva på och om det blir snyggt så behåller jag den vita färgen.

Är det svårt att få det snyggt och jämnt?
Vad ska man tänka på när man sprutar på färgen med sprayburk?
Behövs primer eller nåt liknande?

Tacksam för svar :D
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Karlan_
Elmoped

Inlägg av Karlan_ »

Tvätta ordentligt och sen så får du maskera däcket osv. Sen så har rexxy en guide om hur du ska göra. Och nej du kommer ej behöva nån primer och ifall du hadde de så skulle fälgen vara samma färg som primern när du tog av den vita "plastidipen".
Användarens profilbild
Niklin
Elmoped

Inlägg av Niklin »

Plastidip tåler inte avfättning
Aprilia rs 70: Hebo patanegra, brk45, 28mm, pvl osv....
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=58845
Felle-Belle
Elmoped

Inlägg av Felle-Belle »

se till att inte lägga för tunna lager för då kan det bli jävligt att sedan få bort färgen
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Niklin skrev:Plastidip tåler inte avfättning
Kommer inte använda avfettning på fälgarna
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar