Speedfight 2 PROBLEM

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
PimpiscH
Elmoped

Speedfight 2 PROBLEM

Inlägg av PimpiscH »

Tjena! Jag har köpt en speedfight 2 som har stått still ett tag. vi startade den för första gången på ett år nu och provkörde den. I början körde jag försiktigt så den skulle få gå lite. Sen när det var dags att prova den lite mer så märkte jag att den går skitbra upp till 35. den accelererar väldigt bra osv. Sen har den svårt att komma upp i 45-50? När jag körde i en uppförsbacke på typ full gas så slutade mopeden gasa, så jag var tvungen att "släppa" gasen och sedan gasa igen för att den skulle gå framåt? Vet inte varför den gör som den gör? Bensinen är troligtvis ganska gammal så det kanske beror på detta?
tacksam för svar

/Nybörjare på Mofräser
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Testa rengör luftfiltret, damm i luftfiltret hindrar ju luften från att strömma in till förgasaren till motorn.

Sen kan det bero på att det är vinter så innehåller luften mer syre vilket kan gör att motorn ev mer luft än bensin i motorn :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
PimpiscH
Elmoped

Inlägg av PimpiscH »

Arkstar skrev:Testa rengör luftfiltret, damm i luftfiltret hindrar ju luften från att strömma in till förgasaren till motorn.

Sen kan det bero på att det är vinter så innehåller luften mer syre vilket kan gör att motorn ev mer luft än bensin i motorn :)
Har redan rengjort och haft i luftfilterolja mm.

Precis, det ligger typ på nollan hos oss nu, så ska kolla det nu ikväll!
Användarens profilbild
fruktigkaka
Svårstartad skrothög

Inlägg av fruktigkaka »

om den går bättre med choke så går den dåligt för det är vinter , men den har säkerligen automatchoke :/
speedfight 2 ac
Setup :
airsal 70cc sport
Urpluggat orginalrör
16,5mm mikuni moddat på orginal insug
sportluftfilter (+10 hk)
biltema bakdäck
sf 1 framkåpa ( +15 kmh för mindre luftmotstånd )
PimpiscH
Elmoped

Inlägg av PimpiscH »

fruktigkaka skrev:om den går bättre med choke så går den dåligt för det är vinter , men den har säkerligen automatchoke :/
Japp det är automatchoke :/
Skriv svar