Sida 1 av 1
Bidalot SMR till Derbi
Postat: 30 januari 2015, 15:44
av philipbackstrom
Tjena. Har kollat ett tag på TS och hittat Bidalot SMR röret. Hurdant står detta sig till Hebo tomahawk 80cc?
BRK R45 kan vara ett alternativ med hurdant står detta sig till lägre kubik än utsatt 85 och uppåt?
Mvh
Postat: 30 januari 2015, 16:47
av Sebbe-Tuning
Länka gärna sakerna så ska du se att fler ger sina åsikter

.
Delarna jag har nu.
Postat: 30 januari 2015, 16:58
av philipbackstrom
Postat: 30 januari 2015, 17:09
av philipbackstrom
Sebbe-Tuning skrev:Länka gärna sakerna så ska du se att fler ger sina åsikter

.
Så,klart.
Postat: 2 februari 2015, 00:25
av Sebbe-Tuning
Väldigt trevlig setup du har där...förutom din cylinder.
Jag skulle råda dig till en ny cylinder, en värre cylinder samt brk röret.
Du har en övrig setup som skulle med en annan cylinder och ett värre rör än 2t tillåtas kalla sig hyper...
Med tanke på att du har orginal slaglängd så är du lite begränsad om du vill nå höga kubik osv..
Till nuvarande cylinder, r45. Inga problem.
Om du byter så finns R/T 70 utan ingrepp i spacerplattan. (Här funkar r45 bra, även pr3 rör)
Pro race3 cylindern och pr3 röret är annars att rekommendera.
skrivet från mobilen så vissa stavfel, grammatikfel samt outförligt svar ber jag om ursäkt för!
Postat: 2 februari 2015, 10:53
av philipbackstrom
Sebbe-Tuning skrev:Väldigt trevlig setup du har där...förutom din cylinder.
Jag skulle råda dig till en ny cylinder, en värre cylinder samt brk röret.
Du har en övrig setup som skulle med en annan cylinder och ett värre rör än 2t tillåtas kalla sig hyper...
Med tanke på att du har orginal slaglängd så är du lite begränsad om du vill nå höga kubik osv..
Till nuvarande cylinder, r45. Inga problem.
Om du byter så finns R/T 70 utan ingrepp i spacerplattan. (Här funkar r45 bra, även pr3 rör)
Pro race3 cylindern och pr3 röret är annars att rekommendera.
skrivet från mobilen så vissa stavfel, grammatikfel samt outförligt svar ber jag om ursäkt för!
Denna budgeten finns tyvär inte..
Nöjer mig med en portning på nuvarande. Står mellan valet och kvalet på rören.
Har inte världens budget då bil ska inhandlas om några månader.
Bidalot SMR, Yasuni R2, Yasuni R3, Brk R45, Tecnigas Reverse Xtreme och Voca är väl vad som lockar mest men frågan är vilket som är mest värt prismässigt. 2k är väl vad jag VILL ge, kan ge 2,5k men helst inte mer liksom.
Postat: 2 februari 2015, 15:12
av Sebbe-Tuning
philipbackstrom skrev:Sebbe-Tuning skrev:Väldigt trevlig setup du har där...förutom din cylinder.
Jag skulle råda dig till en ny cylinder, en värre cylinder samt brk röret.
Du har en övrig setup som skulle med en annan cylinder och ett värre rör än 2t tillåtas kalla sig hyper...
Med tanke på att du har orginal slaglängd så är du lite begränsad om du vill nå höga kubik osv..
Till nuvarande cylinder, r45. Inga problem.
Om du byter så finns R/T 70 utan ingrepp i spacerplattan. (Här funkar r45 bra, även pr3 rör)
Pro race3 cylindern och pr3 röret är annars att rekommendera.
skrivet från mobilen så vissa stavfel, grammatikfel samt outförligt svar ber jag om ursäkt för!
Denna budgeten finns tyvär inte..
Nöjer mig med en portning på nuvarande. Står mellan valet och kvalet på rören.
Har inte världens budget då bil ska inhandlas om några månader.
Bidalot SMR, Yasuni R2, Yasuni R3, Brk R45, Tecnigas Reverse Xtreme och Voca är väl vad som lockar mest men frågan är vilket som är mest värt prismässigt. 2k är väl vad jag VILL ge, kan ge 2,5k men helst inte mer liksom.
Voca 80, r3 eller brk. De andra skulle jag nog inte rekommendera!