hjälp, sälja eller fixa?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
aleekksandeer
Elmoped

hjälp, sälja eller fixa?

Inlägg av aleekksandeer »

Tja! Jag kör en Motorhispania Ryz Enduro från 2010 och hade tänkt att sälja den för att köpa Aerox, anledningen till det är att jag inte är nöjd med den så mycket då den börjat rosta typ överallt, hela röret, framgaffeln på något sätt och ja, allt är såklart synligt så tycker det förstör en hel del, hade tänkt att lacka om röret och alla delar som är rostiga men jag får inte köra trimmat så har kapat pluggen i kröken så vill inte att min farsa ska se eller veta om det.. Vill inte köra runt med en moppe som är hur rostig som helst så är det värt att bara sälja och köpa en Aerox? Föredrar växlat då jag gillar att köra i skog och så är det ju "najsigare" så hur ska jag göra? ;) Vill inte sälja den för att köpa en crossmoppe igen då jag tycker att det hade varit onödigt och så funkar scooter också bra, men vad tycker ni och hur hade ni gjort?

Bild på moppen: http://gyazo.com/e128896613692e3f938614a8194e4ddc

- Denna tråden får låta hur löjlig som helst, men det är ett forum så ber om hjälp!
"Whoever said that money doesn't buy happiness didn't know where to shop."
Slätten
Elmoped

Inlägg av Slätten »

Jag skulle fräscha upp den och köpa ett strypt trim rör. Det är bland de snyggaste mopederna i min åsikt.
Användarens profilbild
aleekksandeer
Elmoped

Inlägg av aleekksandeer »

Okej. Tack för svaret! :)
"Whoever said that money doesn't buy happiness didn't know where to shop."
Användarens profilbild
Fredrik Österlund
Elmoped

Inlägg av Fredrik Österlund »

Jag lackade nyligen om röret på min Rieju och j*vlar vad snyggt det blev.
Målade också över lite rost på ramen så i min åsikt borde du fixa den!
Four wheels move the body, two wheels move the soul ;)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Avgasrör BLIR rostiga. Värmen är rätt elak mot lacken, och grus etc. som stänker upp från framhjulet blästrar sakta men säkert bort lacken. I övrigt ser jag inte vad du klagar på.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Fredrik Österlund
Elmoped

Inlägg av Fredrik Österlund »

G-son skrev:Avgasrör BLIR rostiga. Värmen är rätt elak mot lacken, och grus etc.
Det finns ju rost och reptålig värme lack på biltema, iallafall här på ön 8)
Four wheels move the body, two wheels move the soul ;)
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Jag sitter faktiskt i samma fråga som dig då jag börjar växa ifrån mopeder och övergå till bil. Men vem vet kanske skaffar en moppe igen i framtiden :D

Min Beta Ark (länk finns i signatur) är rätt risig när jag köpte den som första moppe och som jag sa så sitter jag då i samma fråga som dig.
Men sen efter lite tänkande om och men så kom jag fram till att: jag gillar att skruva och greja med händerna, så föll valet att jag ska fixa min första och sista moppe och sälja iväg den och låta någon annan ge glädjen som den gett mig! :)

Så även jag säger att du ska fixa den
Sen är det helt klart upp till dig! :)

Lycka till! :D
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Det beror på hur du är som person, gillar du att meka? Har du bra tålamod? För det är MAX 50% chans att allt kommer gå bra medans du fräschar upp den. Stor chans att det blir dålig lack första gången och att du måste göra om det 1 gång till tex.
Skriv svar