de är en i detta Fallet en Dellorto förgasare 17.5mm som är konverterad till ställbart munstycke, och ger enormt fin gång och 100% rätt blandning,m mera som insprutning

man kan nämligen inte få alls perfekt blandning med vanliga munstycken, ex så finns de inte i alla 100 delar utan 0.2 och 0.4 i hundradelar ex 54, 56 osv. inte ex 55 som då en motor behöver. o går den inte alls som den ska. detta får man med mitt ställbara.
jag fick aldrig mina mopeder jag hade att gå riktigt bra de var honda mt5 och peugoet fox ja prövade allt, nu går min fox perfekt ,varvar ut MAX och drar lite bensin och grymt fin gång. en vanlig förgasare me fast munstycke är alltid en kompromiss mellan kall start och varm gång bestyckad. mitt munstycke är bestyckad för varm gång såklart o lite sämre när den är kall men den blir fort varm,
jag konverterar förgasare till ställbart alla Dellorto pwk mikuni och fuggar me centrering mot munstcyket under koppen om ni förstår. för 350-400kr. då ingår frakt. sen behöver ni aldrig mer byta munstycke o ni får en moppe som går närmast som en insrputad moppe. mitt munstycke går bättre än gamla puch och bing förgasare efters munstycket satt snett i dom ,mitt sitter rakt underupp.
Har en film på projektet med inställning och körning här under [/img]

KOLLA FILM