felsökning speedfight 2

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
agge3444
Elmoped

felsökning speedfight 2

Inlägg av agge3444 »

hej var ut och provkörde moppen efter att jag dragit några strypningar
körde ungefär 2-5 min saktar in för att höra tomgången och den börjar bluddra och dör nästan ger man lite gas så dränker den typ sig själv och det börja bolma ur röret kan det vara att kylarvattnet släcker stiftet :oops:
rego
Elmoped

Re: felsökning speedfight 2

Inlägg av rego »

agge3444 skrev:hej var ut och provkörde moppen efter att jag dragit några strypningar
körde ungefär 2-5 min saktar in för att höra tomgången och den börjar bluddra och dör nästan ger man lite gas så dränker den typ sig själv och det börja bolma ur röret kan det vara att kylarvattnet släcker stiftet :oops:
Har du bytt munstycke? Låter som att den funkar bra när den e kall eftersom att chocken e i och den får mer bensin.
speedfight doktorn
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

rego skrev:
agge3444 skrev:hej var ut och provkörde moppen efter att jag dragit några strypningar
Har du bytt munstycke? Låter som att den funkar bra när den e kall eftersom att chocken e i och den får mer bensin.
Mopeden får inte mer bensin när man chokar.
När man chokar så stryper man lufttillförseln.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Vad var det för strypningar du drog? förklara lite mer vad du gjorde ;)

Hampu skrev: Mopeden får inte mer bensin när man chokar.
Så fungerar möjligtvis din gräsklippare... på de förgasare som sitter i mopeder så öppnar choken en kanal så motorn får mer bensin. Så lufttillförseln är den samma :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

TheGrimReaper skrev:Vad var det för strypningar du drog? förklara lite mer vad du gjorde ;)

Så fungerar möjligtvis din gräsklippare... på de förgasare som sitter i mopeder så öppnar choken en kanal så motorn får mer bensin. Så lufttillförseln är den samma :)
Vafan, varför heter det ens choke för då? Konstigt namnval...
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

TheGrimReaper skrev:Vad var det för strypningar du drog? förklara lite mer vad du gjorde ;)

På nyare mopeder ja och vissa äldre, men på tex ciao så stryps lufttillförseln. Men ciao är ju som en gräsklippare haha ;)
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Hampu skrev: Vafan, varför heter det ens choke för då? Konstigt namnval...
Kanske jag skulle sagt men förr i tiden var det så att man strypte lufttillförseln men så fungerar det inte nu för tiden men namnet kvarstår.

Speedway skrev: På nyare mopeder ja och vissa äldre, men på tex ciao så stryps lufttillförseln. Men ciao är ju som en gräsklippare haha ;)
Haha sant det du säger äldre mopeder stryper luften skulle väll nämnt att jag bara pratade om "nyare mopeder"

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
agge3444
Elmoped

Inlägg av agge3444 »

tog strypningen i original röret blindtarmen lät ja kvar
Och cdi n är ostrypt Annas borde allt va original men jag borde väl int måsta gå upp i munstucke körde int me choken i
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MacGyver84 »

Vissa äldre mopeder har ingen funktion så dom får mer bensin med choken i tex ciao eller puch montana dom får mindre luft. Men nyare mopeder får en skvätt extra bensin när man chokar dom.
agge3444
Elmoped

Inlägg av agge3444 »

[quote="MacGyver84"][quote="TheGrimReaper"]Vad var det för strypningar du drog? förklara lite mer vad du gjorde ;)

[quote="Hampu"]
Mopeden får inte mer bensin när man chokar.
När man chokar så stryper man lufttillförseln.[/quote]
Så fungerar möjligtvis din gräsklippare... på de förgasare som sitter i mopeder så öppnar choken en kanal så motorn får mer bensin. Så lufttillförseln är den samma :)[/quote]Vissa äldre mopeder har ingen funktion så dom får mer bensin med choken i tex ciao eller puch montana dom får mindre luft. Men nyare mopeder får en skvätt extra bensin när man chokar dom.[/quote]

Men äldre crossar och vissa mopeder har väl två ventiler som stryper luftflöde och en ventil som ökar bensinflödet så var det på min Yamaha pw 50 men den hade blivit renoverad tidigare av förra ägarn så vet int kan ha varit nån Kina också
Skriv svar