Ciao vägrar gå igång

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
Lame
Elmoped

Ciao vägrar gå igång

Inlägg av Lame »

Hej jag har en ciao som gick klockrent. Sedan skulle jag byta fögasare och kolla cylindern, då vägrade den starta efter det. Jag tog i ganska mycket när jag höll på med motorn så kan ha slagit i sakerna i ramen. Men iaf jag bytte tillbaka till orginal förgasaren och den vägrar gå igång. När jag sprutar startgas låter det som den går igång fast som att någon håller för röret så det blir inget tryck. Och så knallar det till och baktänder typ kan man säga.
Vad är felet?
Tack för svar! :(
Shrink
Elmoped

Inlägg av Shrink »

Monterat kolven åt fel håll när du kolla cylindern?
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Re: Ciao vägrar gå igång

Inlägg av Revilz »

Lame skrev:Hej jag har en ciao som gick klockrent. Sedan skulle jag byta fögasare och kolla cylindern, då vägrade den starta efter det. Jag tog i ganska mycket när jag höll på med motorn så kan ha slagit i sakerna i ramen. Men iaf jag bytte tillbaka till orginal förgasaren och den vägrar gå igång. När jag sprutar startgas låter det som den går igång fast som att någon håller för röret så det blir inget tryck. Och så knallar det till och baktänder typ kan man säga.
Vad är felet?
Tack för svar! :(
Dåliga packningar vid cylindern?
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Lame
Elmoped

Inlägg av Lame »

den startade nu, och går på tomgång och varvar bra. Men den driver inte framåt något alls. Jag testade att trycka ihop remen och då driver den framåt om jag gasar. Vad är det för fel?
Skriv svar