jag har jobbat på den ett relativt långt tag men nu kommer allt viktgt att hända framåt i tiden.
SPONSOR

Tack till SpeedOptions.no för sponsring!

Här kommer listan på allt som ska göras
Beskrivning:
Klart:

Har hemma/ska sättas på

Kanske:

Kommer senare

Setup:
* Cylinder Polini 70 cc! just nu: 65 cc noname!

* Topplock original. Tuned by: Kina

* 20 mm förgasare med insug

* 4-läppars membran

* TNT Air filter

* Avgassystem Techno race/Luhao ? Just nu: Jamarcol

* Drevning 15/45

* Boostbottle

Styling: Temat kommer vara vitt och orange
Mopeden Kommer bli lackad med 2-komponents bilfärg. ingen burkfärg
* Ramen, Lack Vit

* Svingen Lack Vit

* Gaffelbenen Lack Vit

* Styrkronan Lack Vit

* Tanken Lack Orange

* Bakskärmen Lack Orange

* Kopplings- och bromsfästet Lack Orange

* Lyktkåpan Lack Orange

* Vita Handtag

* Xenon lampa

* Modda kåpor

* Supermotard däck. Fram/bak

* Fälgtejp Vit

* Stuntpegs/Skjutspinnar

* Stylinggaller vit

* Stänkskärm Supermotard

* Nytt sadelöverdrag Vitt

kommer fyllas på med tiden
Allmänt fix:
* Få svänghjulskåpan att sitta fast!

* Svetsa igen hål i ramen efter kedjan och slipa till

* spackla tanken

* Svetsa igen oljehålet i bak och slipa till det

Mina Mål:
* En MT som folk tittar på för att den är snygg och inte ful (min kära mt)

* Få ställa ut den på nåt meet och kanske vinna ett pris om man har tur
* Ha så kul som går!!
* Lära mig nåt om växlade motorer
Jag vill Tacka:
HondaANkan @ MNF: För att jag får skruva i ditt garage och får hjälp

Hondaboy @ MNF: För att du hjälpte mig att sätta ihop växellådan och lite till

Specialbilriktningen i Jönköping: För att jag fick slipa ner min ram och sving där

Kindboms Billackering i Jönköping för lacken jag fått för ett grymt bra pris tack vare Sonny på specialbilriktningen (mammas kille, därav mitt specialpris

Tack allihopa!
Update 14/8
Idag har det blivit mycket gjort!!

Hämtade ena blockhalvan och veven idag med lagrena utslagna.

Samtidigt som jag fick ett fint paket med en hel del innehåll!!

En till bild

Här ligger det mesta. typ massa skit bara

Hittade mina bakdämpare som såg redigt äckliga ut så jag tog fram trissan och borrmaskin och putsa av dom lite

Mycket bättre

Skiten la sig där

Smörja lite!

Dags för cigg, jag bjuder på Posèn

Sen blev motorn ihopsatt som synes. Så j*vla ful och så kommer den se ut på träffen tyvärr då inga nya svänghjulskåpefästen har fixats till i jkpg.

Båda motorer Min "hyper" till vänster. ^^

Kränga på däck = jobbigt men till slut går det

Käk!

Men inte för mig men istället så kom min underbara flickvän en stund efter så delade vi på en pizza så jag överlevde

Summering av dagen!
Vi fick ihop växellådan och resten av motorn tack vare proffshjälp av Hondaboy
Det tog sin tid idag också. Mycket jobb från förmiddag till sena kvällen bara med motorn + att vi hämtade delarna.
Detta gjordes med motorn:
Bytte drevaxel, ramlager, packboxar och packningar. Satte i ny kolv och nållager sen på med cylinder och sen den planade toppen som jag planat. sen givetvis allt annat som tändning etc.
Håll utkik för nästa update! Imorrn får jag hem det nylackade så det kanske blir nåt nytt i helgen!
Update 15/8
Yes!! idag fick jag mina nylackade saker och det ser riktigt bra ut. Bilder kommer nedan

Tank

Bakskärmen

Ramen

Gaffelbenen

Bakskärmen, tanken, svingen, övre delen av styrkronan. Färgen som är på bordet kommer jag lacka lyktkåpan i. Ska även få omlackering av tanken då lackeraren inte var nöjd Jag är skitnöjd iaf!!
Summering av dagen: Blev inte så mycket gjort idag. krängde på däcken och sen lite moddning av luftfilteranslutningen då den inte passade. sen satte jag det på förgasaren. Sen fick jag mina nylackade delar senare på kvällen också

Update 16/8
Idag har det blivit en hel del skruvande. Gick upp kvart i 8, cyklade till David och höll på tills 4 idag. över till bliderna

Satte ihop den lite smått till en början med framgaffel och sving och diverse andra saker

En till bild

Ute bild Så vacker Har även satt på styret som syns

Satt på tanken och bakskärmen, sadeln + elsystemet. så nice så jag dör!!

Glansig?

Bakpartiet så att säg

Frampatiet

Mer glans @ bakskärmen!!

In med holken och slut för dagen. Den är nice alltså

Summering av dagen: Idag flöt skruvandet på väldigt bra. dock när ena gaffelbenet skulle i så ville det inte pga färg i vägen men det löste vi med lite smörj Annars flöt det på bra. David höll på med sin moppe också så jag fick skruva lite med min själv Gick bra!
Håll utkit efter nästa update!
Blir nån gång nästa vecka då ska motorn på och elen kopplas och sen lite små pyssel
Tack och hej! Mvh: Kina
Update 18/8!!
Tja. har blivit lite mek idag. drog till David vid 8 typ och var där till ca 8 på kvällen

Drog till ÅF och hämtade Gaswire och tändstift. sen betalade mamma lite skruvar, muttrar, buntband, Värmefärg till motorn och motorolja på lite andra ställen också. Tack för detta Morsan

Problem @ vevaxeln. gängar inte rätt där

Som tur är så har man ju Roffe, Davids far till hjälp. tackar för hjälpen. Fick det att gänga rätt

Dags att sätta på motorn som ni ser står den i rätt läge så att säg

Vi lyckades få på motorn men lite krångel ändå då typ motorn är sne

Startade även upp den

Och så här ser den ut i stort sett just nu.

Och den avslutande bilden för dagen! ser sämre ut nu när den fula motorn är på

Summering av dagen: Rätt mycket problem idag. Gaswirern blev för kort, muttern gängade inte på vevaxeln, den LÄCKER olja vid kopplingskåpan för packningen har spruckit.
Dock är problemen fixade

EDIT: Nu har skolan börjar så det kommer vara spridda updates nu. men den blir klar till Skaraborg open iallafall

Håll utkik efter nästa update!
Mvh Kina
Update idag 21/8!! (inga bilder)
Tja allihopa. Det har blivit lite pill idag dock utan bilder för det var ändå tillräckligt med krångel att klura ut och jag har varit grinig. så här är läget just nu:
*Muttrarna till drevet: testade många olika och jag trodde det var slutet på detta projekt men till slut fick Roffe @ swebus tag i ett par muttrar som han drog på. Tackar för detta!

*Cykel Jonas klippte av 8 länkar på kedjan. skulle sätta på allt, då lyckades jag dela i två delar. Då blev jag grinig David hämtade en ny och han satte ihop det (pga jag var grinig

*Ville inte starta först. Tömde ut all aspen bensin och åkte och tankade 95 oktanig och hällde i. startade fort men sen flödade förgasaren. tog isär och gjorde rent så nu flödar den inte

Imorrn är sista dagen innan Skaraborg open och då kommer den stå klar för att köras Så en update kommer på kvällen och en från meetet

Nu vet ni läget! Håll utkit efter nästa update!
OBS!!! Den svarar riktigt bra på gasen!!

Mvh: Kina
Update idag 22/8:
idag blev moppen klar. körde några vändor för att köra in den lite.
skulle köra en sista vända innan hemfärd.
Givetvis går den sönder!! Svänghjulet lossnade när jag växlade till 3an och flög och studsade och skit.
detta betyder att jag inte kommer på Skaraborg open eller nån annan träff för jag hinner inte fixa den. projektet läggs från och med nu ner. allt arbete var förgäves och nu är min lust helt borta. kommrt beställa hem en ny mutter sen säljer jag den som den står nästa vecka.
kanske nån som vill köpa?
tack för att ni visat intresse!
Mvh Kina
Update 29/8
Hej på er allihopa! Ser att många tycker att jag ska fullfölja projektet så jag har bestämmt mig för att köra igång igen ! Intresset för den verkar ju vara rätt stort så nu är det dags att ta sig i kragen

Håll utkik efter nästa update!!
Mvh Kina

Update 7/9
Tja på er allihopa dags för en update nu då det har hänt lite nu. tyvärr dog kameran nu när jag har mekat så det blev bara några bilder. Det som är på gång nu är uppfräshning efter att jag har kört. jag har även moddat på lite saker som ni kommer få se så fort jag har tid att ta kort men det är faktiskt snyggt ska ni veta jag har gjort mer men då har jag inget att skriva i i nästa update

Över till bilderna

Svänghjulsmutter

Slängklämmor så att ljuddämparen ska sitta uppe

Ni vet ju att svänghjulet lossnade, nu är de trasiga gängera avkapade och här sitter den nya muttern på så det kommer inte lossna igen

Målat lite på Continental däcket

Bonusbild på Hondaboy

vad ska jag göra nu då?

Jo för nu börjar min andra rivning så det ska bytas lite saker och fixas. Det kommer att hållas hemligt tills vidare med vad jag ska göra. Ser ni att jag har fått på Svänghjulskåpan?

Bra saker:
*Avgassystemet sitter åt överallt även ljuddämparen

*jag har fått på svänghjulskåpan

*den startar varje gång!
Dåliga saker:
*Knepigt vobbel i fram. skakar man i styret är det som att däcket och allt annat är löst
*Går dåligt (har inte hunnit ställa in den) ska köpa munstycke!
*stödet slår i drevmuttrarna
Men allt ska fixas så klart!

Mvh Kina
Miniupdate 12/9
Idag har jag hämtat lite saker som ändå är väldigt viktiga

2 Munstycken alá 140 och 150 (170 i nu)
1 Bakhjulslager
Ska se om jag kan skruva lite nu i helgen. Det behövs. Då ska måste jag slå i nya lagret i bakhjulet och korta distansen på höger sida. sen ska det sitta som berget

Sen ska jag byta framdäcket också!! fattar inte det knepiga vobblet?

Nån som kan lista ut nåt?

Ni får ha lite tåladmod med att det går lite slött

Mvh: Kina

Update 16/9! Sponsor!

Tja gott folk som fortfarande hänger med
Som rubriken tyder så har jag nu blivit sponsrad av SpeedOptions.no och jag hoppas att samarbetet ska funka bra

Det är även ändrat i setup listan nu så om du är intresserad så kolla där

Kommer komma upp en hel del till på listorna senare Men några ändringar är gjorda

Ångående MT5an så kommer jag att skruva mycket i helgen och ta många kort

Blir dock till helgen pga skolan

Mvh Kina

Feting update 21/9
Hej alla nu kommer det en stor update och det har bilvit mycket mekande i helgen kan jag ju säga. kameran slukar batterin men jag har tagit VÄLDIGT många bilder ändå. Förklaringarna står under bilderna

Helgen började med ett Biltema besök på fredagen after school. Pappa bjöd på spackel + spackelsats, skruvar, muttrar och sandpapper @ 400

Hade tänkt att spackla upp mätaren i vänsterhörnet av kåpan men kom på en liten moddhistoria istället, ritade upp.

Resultatet, kunde bilvit bättre men hade annat att tänka på och göra men det kanske jag fixar till nån gång

Plockade ner den nylackade motorn. och det ser helt godkänt ut. kunde bilvit bättre men det blev som det blev

Hittade min skabb 20a

Sen slipade jag lite på det trista insuget och det blev så här.

Förgasare och packningsklister +

Insug =

Kärlek

+ luftfilter = megakärlek

Snyggt

Skrot över stol

Framdäcks fan ville inte av

ÖVERASKNING! lackade framfälgen svart och krängde på Cheng ching däcket (stavning ) haha. ser bra ut! kolla vidare bara

Nice

Och ihopsatt och klart!

Får se om det blir nån mer update nu på ett tag. hehe. Vill byta bort den mot en scooter nu! ligger på blocket!
Mvh Kina