Fråga om att dra plugg och förgasarmunstycke

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Nanger
Elmoped

Fråga om att dra plugg och förgasarmunstycke

Inlägg av Nanger »

Tjena, ska dra pluggen efter service men det finns lite saker jag måste veta först.

Avgassystemet på min moppe ser ungefär ut såhär:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/twoosstrokee.JPG

Där pilen pekar öppnar jag och drar ut pluggen. Men min far öppnade när jag inte var hemma så sa han att där satt en plugg på ena sidan och något annat på andra sidan som han inte visste vad det var. Vet ni vad det är? Jag har en motorhispania ryz enudro 07.

En fåga till. Vilket munstycke sitter orginal på motorhispania ryz enduro 07? Hur många storlekar ska jag gå upp om jag drar pluggen? Men man måste väll inte alltid byta munstycke? För när en av mina kompisar drog pluggen gick den hur bra som helst, men min andra kompis måste choka på höga varv för att den ska gå bra.

Tyvm//Nanger
Användarens profilbild
Simonh
Elmoped

Inlägg av Simonh »

dra inte pluggen köp ett effekt rör istellet mycke roligare och inte lika dyrt och köpa nytt som orginalröret e.om du åker fast tar dem vell röret och då e de bättre me ett billigare effektrör :)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

du måste byta munstycke om du drar pluggen .. den sitter antagligen löst så de är bara att dra ut. skruva loss dom tre skruvarna och titta bara :)
Tillhör mille!
Låst