Showa USD problem

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped

Showa USD problem

Inlägg av Piratenn »

Tjena! Har showa USD gaffel, men dämparn ahr börjat bete sig konstigt på sistone. den får inte ut benen fullt utan bromsar man så dem trycks ner så stannar dem typ där. Hur ska jag göra så dem blir som dem ska igen?

/P
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Följ mitt projekt! (Klicka Bilden)
Bild[/url]
adamklasen
Elmoped

Re: Showa USD problem

Inlägg av adamklasen »

Piratenn skrev:Tjena! Har showa USD gaffel, men dämparn ahr börjat bete sig konstigt på sistone. den får inte ut benen fullt utan bromsar man så dem trycks ner så stannar dem typ där. Hur ska jag göra så dem blir som dem ska igen?

/P
Dåligt med olja, tror jag.
Dags o byta packningar o olja :wink:
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped

Inlägg av Piratenn »

Var hittar jag packningar att köpa dåå?
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Bild[/url]
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Piratenn skrev:Var hittar jag packningar att köpa dåå?
Om du inte hittar några så mät dom gammla ochgå och uppsök närmaste lagerbutik! De brukar ha tätningar och packningar också
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Om det är så illa att gaffeln kärvar så den inte fjädrar ut är det stor risk att det är mer än bara olja som felar. Är nog lämpligt att göra en noggrann koll av gaffeln så det inte är nått allvarligt... Du har händelsevis inte råkat vurpa hojen så du kan ha krökt gaffeln?

Det är väl samma Showagaffel som satt på åtskilliga andra nya moppar för 10-15 år sedan, och i så fall passar ju packboxar avsedda för dom mopparna även din gaffel. Med andra ord, finns det ingen som säljer just till din moppe, kolla efter grejer till de andra med samma gaffel.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped

Inlägg av Piratenn »

gaffel benen är helt raka, men när jag bromsar så stannar benen typ där så jag får rycka upp den lite igen. men när jag hänger upp moppen i garaget så åker benen ut fullt. packningarna i gaffeln är aldrig bytta men såg att vi fick med packningar när vi köpte den. sååå, hur gör man :roll:
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Bild[/url]
adamklasen
Elmoped

Inlägg av adamklasen »

Piratenn skrev:gaffel benen är helt raka, men när jag bromsar så stannar benen typ där så jag får rycka upp den lite igen. men när jag hänger upp moppen i garaget så åker benen ut fullt. packningarna i gaffeln är aldrig bytta men såg att vi fick med packningar när vi köpte den. sååå, hur gör man :roll:
Är nog lättas med verkstad, för dom kan ju även kolla om den är ok överlag, och så fixar dom ju allt du ber dom om, så de enda du behöver göra är o skruva av o skruva på....... Och betala :wink:
Användarens profilbild
Piratenn
Elmoped

Inlägg av Piratenn »

Vad kostar det på verkstad? om man har med egen packning? :D
MH Furia -00 SÅLD
Gilera Runner -00

Bild[/url]
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH