USD på Derbi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Sebdaniels
Elmoped

USD på Derbi

Inlägg av Sebdaniels »

Tänkte skaffa en usdgaffel till min Derbi Senda 06. Vad rekomenderar ni för gafflar/ vad kör ni med? Funderar på en yz85-gaffel. och mur mycket måste man modifiera för att den ska passa?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jadu. Har du tur räcker det med att svarva hjulaxeln och styraxel. Har du otur får du byta kronorna också och ev ändarna på gaffelbenen.

Enklaste är nog om du försöker få tag på en usd gaffel från en drd limited. Den ska passa rakt på utan modifieringar. Kan va annan axeldiameter men de är lätt att åtgärna. Sen har du drd pros gaffel också, oklart om den passar i ramen dock
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
adamklasen
Elmoped

Re: USD på Derbi

Inlägg av adamklasen »

Sebdaniels skrev:Tänkte skaffa en usdgaffel till min Derbi Senda 06. Vad rekomenderar ni för gafflar/ vad kör ni med? Funderar på en yz85-gaffel. och mur mycket måste man modifiera för att den ska passa?
Jag har också funderat på vilken gaffel man ska köpa, man undrar ju vart alla får tag på dom för jag hittar inte ett skit nånstans :(
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Re: USD på Derbi

Inlägg av Persson97 »

adamklasen skrev:
Sebdaniels skrev:Tänkte skaffa en usdgaffel till min Derbi Senda 06. Vad rekomenderar ni för gafflar/ vad kör ni med? Funderar på en yz85-gaffel. och mur mycket måste man modifiera för att den ska passa?
Jag har också funderat på vilken gaffel man ska köpa, man undrar ju vart alla får tag på dom för jag hittar inte ett skit nånstans :(
Blocket.se
Håll ögonen öppna så dyker det snart upp något vettigt!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar