Sida 1 av 1

Dr. Evolution 80cc

Postat: 4 november 2014, 16:11
av Snabeldraken
Tjena! Skulle vilja ha lite mera ös i maskin o undrar vad folket tycker om en Dr. Evolution 80 kruka? Bra? Dåligt? Duger i krig? Vilken kruka skulle isåfall va mer värd pengarna?

Postat: 4 november 2014, 16:12
av Nojjan
kruka???

För mig är det hjälm...

Vad har du för moppe? Kan hända att du måste slippa upp blocket kan du det?

Postat: 4 november 2014, 16:16
av Snabeldraken
Nå de e nog en helt vanlig AM6 som sitter på ett hemmabygge så... :)
O min far kallar alltid cylindrar till encylindriga maskiner för krukor xD Han kallar hjälm för potta :lol:

Postat: 4 november 2014, 16:21
av Nojjan
Snabeldraken skrev:Nå de e nog en helt vanlig AM6 som sitter på ett hemmabygge så... :)
O min far kallar alltid cylindrar till encylindriga maskiner för krukor xD Han kallar hjälm för potta :lol:
Någon kunnnig kan rätta mig om detta är fel. men Rieju drac AM6 30 moped om det är en sån slipper du slippa upp blocket.

Postat: 4 november 2014, 16:24
av Snabeldraken
Satt på en MH Furia
Förresten vad menar du med slipa upp blocket...? För att få plats med ny vev med längre slaglängd eller...?

Postat: 4 november 2014, 16:34
av gilerahjärnan
du behöver inte slipa upp blocket för en 80cc, Går du över 50mm i borrning måste du slipa upp, så för att göra det klart:

du behöver inte slipa, sätt på den och kör.

Postat: 4 november 2014, 16:37
av Nojjan
gilerahjärnan skrev:du behöver inte slipa upp blocket för en 80cc, Går du över 50mm i borrning måste du slipa upp, så för att göra det klart:

du behöver inte slipa, sätt på den och kör.
på min kompis mrx så måste han slippa om han ska ha 80is

Postat: 4 november 2014, 16:43
av Snabeldraken
gilerahjärnan skrev:du behöver inte slipa upp blocket för en 80cc, Går du över 50mm i borrning måste du slipa upp, så för att göra det klart:

du behöver inte slipa, sätt på den och kör.
Precis de ja tänkte...
Men frågan kvarstår: Är de en fin cylinder eller ska man sätta pengarna på något annat? Nån som har en?

Postat: 4 november 2014, 16:51
av gilerahjärnan
Nojjan skrev:
gilerahjärnan skrev:du behöver inte slipa upp blocket för en 80cc, Går du över 50mm i borrning måste du slipa upp, så för att göra det klart:

du behöver inte slipa, sätt på den och kör.
på min kompis mrx så måste han slippa om han ska ha 80is
Nej det måste man inte.

Postat: 4 november 2014, 17:01
av Thoz3
Nojjan skrev:
gilerahjärnan skrev:du behöver inte slipa upp blocket för en 80cc, Går du över 50mm i borrning måste du slipa upp, så för att göra det klart:

du behöver inte slipa, sätt på den och kör.
på min kompis mrx så måste han slippa om han ska ha 80is
det beror lite på vilken 80cc man har men DR evo 80cc behövs det inte på :D

Postat: 4 november 2014, 18:53
av potog
portat den cylindern å den e redigt kass. lika så med polini guss i mitt tycke

Mvh toggelito

Postat: 4 november 2014, 18:57
av Snabeldraken
Aha! Hur menar du kass? Dålig kvalitet eller dåliga portar eller vadå? :P

Postat: 4 november 2014, 19:24
av potog
lite effekt för pengarna.
å för höga toleranser under tillverkning...

Postat: 4 november 2014, 19:42
av Snabeldraken
potog skrev:lite effekt för pengarna.
å för höga toleranser under tillverkning...
Aha just så :/ Vilken cylinder skulle du rekommendera då? I ungefär samma prisklass, och någorlunda lågvarvig :)