Sida 1 av 2

Hjälp! olja

Postat: 5 augusti 2008, 13:43
av FuriaPower
tja. har en mh furia och efter ja har åkt nånstans så är de oljigt på bakskärmen å så rinner de olja från ljuddämparen ner på svingen ganska jobbigt. ja har testat statoil olja och q8 olja men de blir ingen skillnad. :?

nån som vet hur man kan få bort det? förbränner den dåligt?

Postat: 5 augusti 2008, 13:45
av volvo_adde
blir likadant på min rrx vet inte va det är

Postat: 5 augusti 2008, 14:00
av KoNG
Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D

Postat: 5 augusti 2008, 14:10
av FuriaPower
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D


okey får väl testa de då 8)

Postat: 5 augusti 2008, 14:14
av KoNG
FuriaPower skrev:
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D


okey får väl testa de då 8)
*
Kör du orginal eller med dragen plugg?

Postat: 5 augusti 2008, 14:51
av FuriaPower
KoNG skrev:
FuriaPower skrev:
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D


okey får väl testa de då 8)
*
Kör du orginal eller med dragen plugg?
just nu kör ja med tecnighas rör men de va lika dant med urpluggat orginalrör :wink:

Postat: 5 augusti 2008, 14:53
av MarcusAndersson
volvo_adde skrev:blir likadant på min rrx vet inte va det är

Min med :roll:

Postat: 5 augusti 2008, 15:05
av KoNG
MarcusRRX skrev:
volvo_adde skrev:blir likadant på min rrx vet inte va det är

Min med :roll:
Som jag säger, byt tändstift ;)

Postat: 5 augusti 2008, 15:06
av luddemuregard
Det kommer på mit prorace trower (70) Är det fel på stiftet då?

Postat: 5 augusti 2008, 15:13
av MarcusAndersson
luddemuregard skrev:Det kommer på mit prorace trower (70) Är det fel på stiftet då?
Det kommer bara när jag kör urpluggat ..

Postat: 5 augusti 2008, 15:17
av Simonh
det vart så när ja plugga ur min också och de ryker skit mycke i början sen blir det bra fast oljan kanske sluta rinna för ja bytte tennstift

Postat: 5 augusti 2008, 15:22
av volvo_adde
MarcusRRX skrev:
luddemuregard skrev:Det kommer på mit prorace trower (70) Är det fel på stiftet då?
Det kommer bara när jag kör urpluggat ..
likadant för mig med

Postat: 5 augusti 2008, 15:47
av Rabxorzz
volvo_adde skrev:
MarcusRRX skrev:
luddemuregard skrev:Det kommer på mit prorace trower (70) Är det fel på stiftet då?
Det kommer bara när jag kör urpluggat ..
likadant för mig med
Så blir de bara dom första gångerna man kör!
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)

Postat: 5 augusti 2008, 15:49
av MarcusAndersson
Rabxorzz skrev:
volvo_adde skrev:
MarcusRRX skrev: Det kommer bara när jag kör urpluggat ..
likadant för mig med
Så blir de bara dom första gångerna man kör!
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)

Första gångerna ?? har kört 100 mil urpluggat läcker fortf .. :D

Postat: 5 augusti 2008, 15:51
av volvo_adde
MarcusRRX skrev:
Rabxorzz skrev:
volvo_adde skrev: likadant för mig med
Så blir de bara dom första gångerna man kör!
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)

Första gångerna ?? har kört 100 mil urpluggat läcker fortf .. :D
exakt ja har kört 200 mil

Postat: 5 augusti 2008, 19:14
av FuriaPower
Rabxorzz skrev:
volvo_adde skrev:
MarcusRRX skrev: Det kommer bara när jag kör urpluggat ..
likadant för mig med
Så blir de bara dom första gångerna man kör!
Men när ni nyss har dragit pluggen, varva gärna lite extra för att få ut sånt så fort som möjligt =)
ja har aldrig kört med plugg i och har haft moppen i 1 och ett halvt år.... :?

Postat: 5 augusti 2008, 19:58
av DerbiDriver
Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/

de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID :evil: :oops: :lol:

Postat: 12 augusti 2008, 08:12
av MarcusAndersson
DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/

de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID :evil: :oops: :lol:
Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?


Läcker stora pölar.


Är det motorolja eller ?

Postat: 12 augusti 2008, 09:49
av millegustafsson_
Tjenare . Kongis har rätt byt tändstift . Men en sak till !!!! Den kan vara felinställd på förgasaren . För mycket olja i kombination med dåligt tändstift och när den är kall , så ryker de massor . Min moppe rinner(2takts olja) också stora pölar när jag stängt av den , men de slutat efter nån minut .
Moppar är skumma men underbara haha:D

Postat: 12 augusti 2008, 11:44
av FuriaPower
millegustafsson_ skrev:Tjenare . Kongis har rätt byt tändstift . Men en sak till !!!! Den kan vara felinställd på förgasaren . För mycket olja i kombination med dåligt tändstift och när den är kall , så ryker de massor . Min moppe rinner(2takts olja) också stora pölar när jag stängt av den , men de slutat efter nån minut .
Moppar är skumma men underbara haha:D
men ja blandar direkt i tanken... med 2 % :wink:

Postat: 12 augusti 2008, 11:46
av Rabxorzz
MarcusRRX skrev:
DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/

de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID :evil: :oops: :lol:
Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?


Läcker stora pölar.


Är det motorolja eller ?

va har ni för mopeder eller :lol: :lol:

Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret

Postat: 12 augusti 2008, 12:50
av MarcusAndersson
Rabxorzz skrev:
MarcusRRX skrev:
DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/

de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID :evil: :oops: :lol:
Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?


Läcker stora pölar.


Är det motorolja eller ?

va har ni för mopeder eller :lol: :lol:

Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret

Samma moppe som du har :roll:

Postat: 12 augusti 2008, 14:04
av FuriaPower
Rabxorzz skrev:
MarcusRRX skrev:
DerbiDriver skrev:Har samma problem! men byta stiftet??:O aa nä, de har jag gjort o de rinner fortfarande som typ(!) en kran från min ljudämpare! "/

de e iallafall grymt jobbigt, för det rinner ner på mitt kedjeskydd o skvätter på mina helt nypolerade ekror ALLTID :evil: :oops: :lol:
Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?


Läcker stora pölar.


Är det motorolja eller ?

va har ni för mopeder eller :lol: :lol:

Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret
mh furia -01.. jo de är 2taktsolja som kommer från röret antar ja.. för mina packningar läcker inte :) men asså ja vet inte om de är tändstiftet för de har ja bytt flera gånger. och de har inte blivit nån skillnad med oljan då..

Postat: 12 augusti 2008, 14:20
av volvo_adde
MarcusRRX skrev:
Rabxorzz skrev:
MarcusRRX skrev: Samma här .. Men ska man byta till annat tändstift eller bara ett nytt ?


Läcker stora pölar.


Är det motorolja eller ?

va har ni för mopeder eller :lol: :lol:

Jag antar att de är 2taktsoljan, om de kommer från röret

Samma moppe som du har :roll:
jepp samma här

Postat: 12 augusti 2008, 14:26
av Henry
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D

Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?

Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.

Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)

Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)

Postat: 12 augusti 2008, 15:27
av MarcusAndersson
Henry skrev:
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D

Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?

Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.

Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)

Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)

Jag gillade kongs tips mer ..


för jag varvar som fan och min har för lite munstycke.

Postat: 12 augusti 2008, 15:58
av Henry
MarcusRRX skrev:
Henry skrev:
KoNG skrev:Japp det är tändstiftet som är dåligt bytt tändstift och rengör allt där det är oljigt så fixar det sig sen :D

Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?

Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.

Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)

Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)

Jag gillade kongs tips mer ..


för jag varvar som fan och min har för lite munstycke.
Jag gillar donken mer än dig.

"jag varvar som fan och har för litet munstycke"

Jaha, det låter ju smart och logiskt? Nej.
För litet munstycke = går inte att vara som fan.

Som sagt, du kör felbestyckat.
Eller kan du tala om för mig vart ett tändstift kommer in handligen med att den går för fett? Som den gör då det kommer olja ur din luddämpare.
Sota ur röret och elda upp oljan i ställ in din förgasare ORDENTLIGT sen åk ut och kör så ska du se att den inte sprutar massa olja och har sig.

Postat: 12 augusti 2008, 16:04
av luddemuregard
Henry skrev:
MarcusRRX skrev:
Henry skrev:
Öööhh, vart skulle tändstiftet spela in när den går för fett?

Att det rinner olja ur ljuddämparen betyder 2 saker.

Antingen kör ni för mesigt så hojen går för fett hela tiden. (en 2t hoj ska varvas)

Eller som är mest troligt, ni har bestyckat hojen för fett. (för stort munstycke med andra ord)

Jag gillade kongs tips mer ..


för jag varvar som fan och min har för lite munstycke.
Jag gillar donken mer än dig.

"jag varvar som fan och har för litet munstycke"

Jaha, det låter ju smart och logiskt? Nej.
För litet munstycke = går inte att vara som fan.

Som sagt, du kör felbestyckat.
Eller kan du tala om för mig vart ett tändstift kommer in handligen med att den går för fett? Som den gör då det kommer olja ur din luddämpare.
Sota ur röret och elda upp oljan i ställ in din förgasare ORDENTLIGT sen åk ut och kör så ska du se att den inte sprutar massa olja och har sig.
Jag tror nog du haar rätt där Henry ! Skulle inte heller tro att det kan var tänstiftet låter helt fucktup att det skulle göra skillnad!

Postat: 12 augusti 2008, 17:29
av Extreme16
men om den går "fett" så varför klaga? bättre än dåligt iaf :P

Postat: 12 augusti 2008, 17:53
av kimen
Extreme16 skrev:men om den går "fett" så varför klaga? bättre än dåligt iaf :P
där kan jag tyvär inte hålla med till 100% delvis rätt, det smörjer bättre med då oljan inte funkar som bensinen att det bränns upp direkt, utan den går upp i riktigt hög tempratur innan den försvinner och kan göra att moppen skär av överhettning

Postat: 16 augusti 2008, 12:00
av pajajn
samma problem här på min beta rr motard , kör 108 munstycke men skall vara 115 enligt geniet på butiken nedanför men ser ingen skillnad i toppfart eller nått dock att den ger ifrån sig fyhelvetes massa avgaser även på neutral .. :/ , luktar illa och oljar ner mitt drev med

Postat: 27 februari 2011, 17:32
av vesterberg_
samma på min! jag har en mrx med tk, barkit 50cc racing cylinder och 21 mm förgasare har de tändstiftet som de ska vara på den cylindern, jag kör med typ 3% olja nu för jag kör in dom nya grejerna. min rycker inte så mycke men bakskärmen blir väldigt oljig, mitt tändstift är lite ljusare än oboy så ja måste bestycka om(har 88 munstycke)

Postat: 27 februari 2011, 17:43
av ktm_danielsson
vesterberg_ skrev:samma på min! jag har en mrx med tk, barkit 50cc racing cylinder och 21 mm förgasare har de tändstiftet som de ska vara på den cylindern, jag kör med typ 3% olja nu för jag kör in dom nya grejerna. min rycker inte så mycke men bakskärmen blir väldigt oljig, mitt tändstift är lite ljusare än oboy så ja måste bestycka om(har 88 munstycke)
Grattis till vad jag (tror) är den största bumpen in TSR's historia :)

Postat: 27 februari 2011, 17:55
av 2stroke4ever
ktm_danielsson skrev:
vesterberg_ skrev:samma på min! jag har en mrx med tk, barkit 50cc racing cylinder och 21 mm förgasare har de tändstiftet som de ska vara på den cylindern, jag kör med typ 3% olja nu för jag kör in dom nya grejerna. min rycker inte så mycke men bakskärmen blir väldigt oljig, mitt tändstift är lite ljusare än oboy så ja måste bestycka om(har 88 munstycke)
Grattis till vad jag (tror) är den största bumpen in TSR's historia :)
wwööööööö grattis :D

Postat: 27 februari 2011, 17:59
av wannaberox
YAY! grattis mannen :D