Sida 1 av 1
70cc Yamaha neos.
Postat: 31 oktober 2014, 19:23
av nerpizch
Är det svårt att montera 70cc eller är det inte något för
En motorokunnig person? Jag är helt ny på mopeder och kan ingenting.
Re: 70cc Yamaha neos.
Postat: 31 oktober 2014, 19:31
av Revilz
nerpizch skrev:Är det svårt att montera 70cc eller är det inte något för
En motorokunnig person? Jag är helt ny på mopeder och kan ingenting.
Det finns flera guider på internet hur man monterar en ny cylinder på en 2 taktare
Till exempel denna:
https://www.youtube.com/watch?v=DTBzVzS9S_I
Det ska inte vara några svårigheter

Postat: 31 oktober 2014, 19:31
av cod3mwf
Det är lika svårt som att byta en vanlig 50cc cylinder ! finns massor av guider på det !
Postat: 31 oktober 2014, 19:50
av nerpizch
Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt

när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
Postat: 31 oktober 2014, 20:13
av Revilz
nerpizch skrev:Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt

när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
Kan du länka videon där han slipar?
Att köra med originalförgasare och insug funkar utmärkt. Men kolla om det sitter en membranstrypning eller något och ta bort den bara.
Postat: 31 oktober 2014, 20:23
av Nojjan
nerpizch skrev:Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt

när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
86cc bigboren så måste du slippa upp så man får plats med den cylinder men en 70cc går på utan slippning.
Postat: 31 oktober 2014, 20:23
av nerpizch
https://m.youtube.com/watch?v=wCl510h-9yc där men de kanske är för att det är just 86cc.
Postat: 31 oktober 2014, 20:24
av nerpizch
Aha nojjen tack !

Postat: 31 oktober 2014, 21:12
av nerpizch
@Nojjan
@Revilz
Vad är det för 2stroke oil alla pratar om ?? asså är det vanlig 2takts olja som man har i tanken?? som man smetar in cylindern i?
Postat: 31 oktober 2014, 21:17
av Hampu
nerpizch skrev:@Nojjan
@Revilz
Vad är det för 2stroke oil alla pratar om ?? asså är det vanlig 2takts olja som man har i tanken?? som man smetar in cylindern i?
Ja.
Postat: 31 oktober 2014, 21:17
av Revilz
nerpizch skrev:@Nojjan
@Revilz
Vad är det för 2stroke oil alla pratar om ?? asså är det vanlig 2takts olja som man har i tanken?? som man smetar in cylindern i?
Japp!

Postat: 31 oktober 2014, 21:32
av nerpizch
aaah ok!!! tack som fan grabbar

Postat: 31 oktober 2014, 21:35
av BondenUndercover
nerpizch skrev:Okej tack ! Men de jag är rädd för om jag köper en cylinder är att jag kommer fucka upp nåt

när hassse monterar 86cc bigbore slipar han ju ner något . Och den erfarenheten har inte jag .
Och desutom behöver jag en annan förgasare då ?? Eller insug ? Jag har original nu.
Om man ska ha dit värstingkit som 86cc så måste man matchporta motorblocken så att cylindern får plats, detta behöver du dock inte göra när du sätter dit 70cc, tänk på att smörja in cylindern och kolven med helt vanlig två-takts olja(den du blandar bensinen med:-) innan du monterar det, missar du det så kommer den förmodligen värmenypa när du ska starta den för första gången.
Det funkar utmärkt att köra med org förgasare, bara du sätter dit större munstycke, men om du vill ha bäst effekt så bör du skaffa en 21 mm förgasare och insug som passar till den förgasaren. Det finns jättemånga guider på youtube.
Postat: 31 oktober 2014, 23:32
av nerpizch
tack så mycket för allting !!
