Sida 1 av 1

Sportluftfilter, vad gör det för skillnad?

Postat: 30 oktober 2014, 13:42
av BondenUndercover
Har tänkt att byta till sportluftfilter på min DTR, vad gör det för skillnad mot orginal luftfiltret? Behöver man ha större munstycke då?

Postat: 30 oktober 2014, 13:49
av lillejon98
den kommer låta lite grövre och munstycke ska du inte behöva byta :)

Postat: 30 oktober 2014, 13:49
av Hampu
Den kommer dra mer bensin, låta högre, dra in mer skit i motorn och du måste bestycka om förgasaren.

Fördelar = snyggare, om ens det.

JA, DU BEHÖVER STÖRRE MUNSTYCKE!

Postat: 30 oktober 2014, 13:53
av BondenUndercover
Hampu skrev:Den kommer dra mer bensin, låta högre, dra in mer skit i motorn och du måste bestycka om förgasaren.

Fördelar = snyggare, om ens det.
okej, kanske bättre att ha kvar org filtret, men gör sportluftfiltret någon större skillnad på hastigheten?

Postat: 30 oktober 2014, 13:54
av Hampu
BondenUndercover skrev:
Hampu skrev:Den kommer dra mer bensin, låta högre, dra in mer skit i motorn och du måste bestycka om förgasaren.

Fördelar = snyggare, om ens det.
okej, kanske bättre att ha kvar org filtret, men gör sportluftfiltret någon större skillnad på hastigheten?
Ifall du har tillräckligt trimmat kommer det att göra skillnad, tror knappast du har så vältrimmad moped dock.

Postat: 30 oktober 2014, 14:01
av BondenUndercover
Det bör väl göra skillnad med urpluggat technigas e-nox, airsal 50cc sport, 98 munstycke??

Postat: 30 oktober 2014, 14:01
av Hampu
BondenUndercover skrev:Det bör väl göra skillnad med urpluggat technigas e-nox, airsal 50cc sport, 98 munstycke??
Nej, ingen skillnad som gör att det är värd att sätta på sportluft iallafall.

Postat: 30 oktober 2014, 16:02
av Jakzu
Du kommer inte märka någon skillnad, och fan så mycket fulare och drar mer. Mer känslig för fukt och damm.

Postat: 30 oktober 2014, 16:51
av BondenUndercover
Aha okej, tack för svaren

Postat: 31 oktober 2014, 11:46
av Nojjan
kommer låta lite rappare.