Vatten i avgasröret?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
moppetokig88
Elmoped

Vatten i avgasröret?

Inlägg av moppetokig88 »

Hej jag sotade ur mitt avgasrör med avfettning och spolade sen ur det med vatten och torkade det med värmepistol i 30 min och då började vattnet som inte gick att hälla ut koka och då gick det att hälla ut lät det svalna och när jag skakade röret hörde jag inget kluck. Så jag satte på det på moppen och startade det lät mycket vassare än förut men när jag skulle köra iväg så gick den skit kom up i 10 km/h och körde så ett tag sen började den gå bättre och jag kom upp i 40 km/h men efter några meter började den gå skit igen och gick nästan inte frammåt med full gas när jag kollade på röret så var det lite vatten i änden på röret hur ska jag göra för att få den att gå så som den gjorde innan vill helst inte skruva av röret eftersom att det var skit svårt att få på det igen. Tacksam för svar :)
Jag kan ingenting om moppar...
Aerox 02 80km/h
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Förgasaren blev antagligen inställd med sot i röret, vilket fungerade som en strypning, så kolla färgen på stiftet om den får rätt bränsle/luftblandning.

Det har hänt många gånger för mig att moppen (Suzuki PV) går slöare och slöare med tiden pga oljeblandaren ger för mycket olja och det bildas en sotkant i utblåset som stryper avgasflödet och därmed gör att den går sämre
moppetokig88
Elmoped

Inlägg av moppetokig88 »

Tack för svar men jag tror inte det är det som är felet jag tror att det är kvar vatten i avgasröret
Jag kan ingenting om moppar...
Aerox 02 80km/h
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Tror nog du får lov att plocka av röret om du ska ha ur vattnet ! se oxå över förgasaren som tidigare person sa ! för sådär ska den då inte göra pga vatten i röret va ja vet ! "har själv kört me vatten i röret"
Skriv svar