har kollat runt på forumet men hittar inget om sportluft filtet har frågan räknas det som trim som jag har förstått det så går det inte fortare fast det låter mer och att den dricker mer bensin. vad är det för positivt att ha det vad är det negativa med det
negativt.
drar mer bränsle
ingen effektskillnad kanske lite om man kör hyper då.
räknas som trim så kan åka fast om du bilr stoppad av polisen (om han har en dålig dag)
men om det inte är effekt höjande hur kan det då vara trim och låter det högre om man har det eller hur låter det min kompis köpte det och jag hör ingen skillnad
edvib skrev:men om det inte är effekt höjande hur kan det då vara trim och låter det högre om man har det eller hur låter det min kompis köpte det och jag hör ingen skillnad
ALLA ändringar i motorn/motorns utförande räknas som trim.
edvib skrev:men om det inte är effekt höjande hur kan det då vara trim och låter det högre om man har det eller hur låter det min kompis köpte det och jag hör ingen skillnad
Hampu skrev: ALLA ändringar i motorn/motorns utförande räknas som trim.
även om det inte är effekt höjande
_ALLA_ ändringar i motorn räknas som trim.
det tycker jag är konstigt så länge den inte går fortare så tycker jag man borde få göra vad man vill men det lär väll bli ett sportluft filter sen får mer plats under sadlen med
[/spoiler]
det tycker jag är konstigt så länge den inte går fortare så tycker jag man borde få göra vad man vill men det lär väll bli ett sportluft filter sen får mer plats under sadlen med
Kan ju nämna att du även måste bestycka om förgasaren efter du monterat sportluftfilter + att den förmodligen kommer gå sämre när det är blött ute.
Stannar polisen dig och testkör mopeden kommer dem kanske vilja beslagta mopeden även fast den inte gick för fort eftersom den låter trimmad, man hör insugsljudet MYCKET väl med sportluftfilter.
Beslagtar polisen mopeden kommer du förmodligen åka fast för trimmad moped också.
Edit; åker du fast för trim får du ju även böter för andra grejer som ingen backspegel 300:-, utan skylt (inflyttad) 1500:- om jag inte minns fel, ej original baklykta?
Senast redigerad av Hampu den 12 oktober 2014, 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
Hampu skrev:_ALLA_ ändringar i motorn räknas som trim.
[/spoiler]
Kan ju nämna att du även måste bestycka om förgasaren efter du monterat sportluftfilter + att den förmodligen kommer gå sämre när det är blött ute.
Stannar polisen dig och testkör mopeden kommer dem kanske vilja beslagta mopeden även fast den inte gick för fort eftersom den låter trimmad, man hör insugsljudet MYCKET väl med sportluftfilter.
Beslagtar polisen mopeden kommer du förmodligen åka fast för trimmad moped också.
Moppen är redan trimmad så det spelar ingen roll och väntar på effekt rör så det kommer endå låta mer men med bestycka mena du byta huvudmunstycke då eller
edvib skrev:[/spoiler]
Moppen är redan trimmad så det spelar ingen roll och väntar på effekt rör så det kommer endå låta mer men med bestycka mena du byta huvudmunstycke då eller
Aja, vill du att mopeden ska gå dåligt när det är blött, få in skit i förgasaren, förkorta livslängden på mopeden och dra åt sig uppmärksamhet så visst, köp sportluftfilter.
Att bestycka förgasaren har och göra med allt som ändrar bränslemängden.
nålclips, munstycken, blandskruv/luftskruv & tomgångsskruv.
Vilken köper man om man är normal?
Fast jag vill inte åka fast för trim så köper en cylinder för 2800kr när en annan original cylinder fast annat märke kostar 519kr (Juste den räknas som trim för ALLT man ändrar är trim)
Jag tänker inte hålla på posthunta som du gör så om du vill något kan i PM mig så tar vi detta där.
ja du behöver bara byta munstycke, möjligen reglera luftskruven. Jag har för mig att det du länkade är ganska dåligt, tar lätt in fukt m.m sen är det TNT med, ingen vidare kvalitet. Bäst är ett ordentligt skött skumgummifilter.
Pelsnernels skrev:ja du behöver bara byta munstycke, möjligen reglera luftskruven. Jag har för mig att det du länkade är ganska dåligt, tar lätt in fukt m.m sen är det TNT med, ingen vidare kvalitet. Bäst är ett ordentligt skött skumgummifilter.