Vad skall man köpa?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög

Vad skall man köpa?

Inlägg av ockelbo »

Tja!

Skall snart köpa crossmoped, Derbi eller Rieju.

Vad tycker ni jag skall köpa om man vill kunna maxa 55 original och även kunna bränna lite gummi.

För och nackdelar med Rieju MRT50 SM 2014?
http://www.blocket.se/gavleborg/Rieju_M ... m?ca=5&w=1

För och nackdelar med alla Derbi mopeder?

Ni kan även lägga till om det är någon årsmodell som har starkare motor än dem andra osv?
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Om du ska köra original rekommenderar jag Derbi. Den är sjukt mycket starkare original än AM6 motorn. Böööörna däck med originalDerbi är inga problem ;)
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiSamuel »

Håller helt med!
Derbin är mycket starkare original och jag tycker du ska satsa på en drd pro för det är den moppen som med små ändringar blir snyggast! :)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög

Inlägg av edvib »

tycker Derbi med jag har en xtream 03 och den släpper utan problem men vet inte hur det är efter 05 tror dem bytte motor då
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

ja jag då tycker Rieju. och det med att Derbi e starkar orginal det har inte jag upplevt. när jag körde org så drog jag många orginalderbis med min orginalrieju.
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Derbi helt klart. Tycker Rieju MRT är svin obekväma att sitta och köra. Derbi org är ej heller svinbekvämt men med lite höjning så blir det helt sjukt skönt. Riejun blir tvärtom bara obekvämare =P Sen att dom är snabbare org stämmer också. En kompis HELT org MRT gjorde runt 50. Så en kompis med helt org Derbi får 60 på GPS.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

rieju4life skrev:ja jag då tycker Rieju. och det med att Derbi e starkar orginal det har inte jag upplevt. när jag körde org så drog jag många orginalderbis med min orginalrieju.
Styrka och hastighet är inte samma sak.
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög

Inlägg av Knatten123 »

TheFlyingFin skrev:Derbi helt klart. Tycker Rieju MRT är svin obekväma att sitta och köra. Derbi org är ej heller svinbekvämt men med lite höjning så blir det helt sjukt skönt. Riejun blir tvärtom bara obekvämare =P Sen att dom är snabbare org stämmer också. En kompis HELT org MRT gjorde runt 50. Så en kompis med helt org Derbi får 60 på GPS.
Kan bero på drevningen kanske? :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

vet inte om detta gäller den riejun du länkade men Rieju har ju vissa power-up modeller med ett annat tändningssystem. Inga problem om man kör orginal men ett jävla krångel om man ska trimma. Annars så är vad jag upplevt AM6 (Rieju) snabbare än Derbi orginal. Beror väl på tillverkarnas strypningar. Jag drog iallafall en Derbi drd racing uppdrevad i både acc och fart med min orginala dt50. Jag tycker dock att du ska köra på en Derbi, anledning kan du läsa av alla andra som sagt det.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Du kan ju googla, du lär få upp 1000 likadana trådar. Trådar där inget klart svar kommer fram.
Årets Styrelsemedlem 2013
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Skulle inte tipsa om MRT:n, enligt mig är det en riktig skitmoppe, bland annat så droppar det olja från avgasröret ner på bromsen, så bakbromsen håller i typ en vecka. Satsa på en annan Rieju tex rrx/smx eller Derbi.
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
euroman
Farsans gamla zündapp

Re: Vad skall man köpa?

Inlägg av euroman »

ockelbo skrev:Tja!

Skall snart köpa crossmoped, Derbi eller Rieju.

Vad tycker ni jag skall köpa om man vill kunna maxa 55 original och även kunna bränna lite gummi.

För och nackdelar med Rieju MRT50 SM 2014?
http://www.blocket.se/gavleborg/Rieju_M ... m?ca=5&w=1

För och nackdelar med alla Derbi mopeder?

Ni kan även lägga till om det är någon årsmodell som har starkare motor än dem andra osv?
Båda går ap dåligt original (beror såklart på vad man är van vid) Så jag tycker helt klart du skall gå efter vad DU tycker ser bäst ut samt den du gillar bäst att köra. Provkör/provsitt någon av polarnas moppar! :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Jag har polare som har Derbi DRD Xtreme -2009, och den andra har nån Rieju Mrt sm 2014 som hans farsa köpt från fabriken, båda har trimrör, Riejun har Tecnigas och drevad fram, Derbin har Gianelli och också drevad fram

Derbin är bekvämast att sitta på
Riejun är roligast att köra

Riejun går 93km/h med GPS, har ett sjukt bra acc för att vara 50cc. Derbin går 88km/h med GPS och har helt okej acc, men kopplingen på Derbi är enligt min åsikt konstig och växellådan vibrerar mer pga avsaknaden av balansaxel.

Edit: Kan också säga att Derbin efter topplocksbyte, cylinder och flera packningsbyten nu ligger i garaget och samlar damm medan Riejun knallar och går som aldrig förr ;)
Skriv svar