Derbi gp1 50

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Är den värd att inskaffa?

ja
1
25%
nej
3
75%

Antal röster: 4

Aronswe
Elmoped

Derbi gp1 50

Inlägg av Aronswe »

Hej, är snart dags att inskaffa en moped . Min fråga är simpel, vad tycker ni om Derbi gp1 50?

Ser rätt bra ut men har en hyfstat hög pris lapp tycker jag personligen.

Men hur fort tror ni man kan få upp den ? Vad axxar den? svår att meka med?

tacksam för svar !
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Sitter derbimotor i så den kan du väl trimma bäst du vill. Beror på hur mycket du lägger men 140 går väl om du betalar lika mycket till på trimm. Accar original slött som bara den, som alla orginalmoppar förmodligen. 0-40 kanske på 8-10 sec. Svårmekad ja med tanke på att det sitter så mycket kåpor runt motorutrymmet. (Har inte mekat med någon men känns ju mest logiskt)
Senast redigerad av Pelsnernels den 5 oktober 2014, 20:22, redigerad totalt 1 gånger.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Aronswe
Elmoped

Inlägg av Aronswe »

[quote="Pelsnernels"]Sitter derbimotor i så den kan du väl trimma bäst du vill. Beror på hur mycket du lägger men 140 går väl om du betalar lika mycket till på trimm. Accar original slött som bara den, som alla orginalmoppar förmodligen. 0-40 kanske på 8-10 sec. Svårmekad ja med tanke på att det sitter så mycket kåpor runt motorutrymmet. (Har inte menat med någon men känns ju mest logiskt)[/quote]

Tack så mycket, vet du hur mycket den drar per mil, eller vågar du gissa ?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Aronswe skrev: Tack så mycket, vet du hur mycket den drar per mil, eller vågar du gissa ?
Orginal runt 0,4-0,5 liter milen
Nels, Nels, Pelsnernels!
Aronswe
Elmoped

Inlägg av Aronswe »

[quote="Pelsnernels"][quote="Aronswe"] Tack så mycket, vet du hur mycket den drar per mil, eller vågar du gissa ?[/quote]

Orginal runt 0,4-0,5 liter milen[/quote]

Okej, är detta en moped du skulle kunna säga "duga" för en som är ny till mopeder ?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Kvalitetsmässigt är den bra ja. Men inte något jag skulle köpt som första moppe. mycket som kan gå sönder om du vurpar som är väldigt dyrt att laga. sen vet jag inte hur styrning blir på "sporthojar" i så låga hastigheter som du kommer ligga i. men det borde inte vara några problem
Nels, Nels, Pelsnernels!
Aronswe
Elmoped

Inlägg av Aronswe »

[quote="Pelsnernels"]Kvalitetsmässigt är den bra ja. Men inte något jag skulle köpt som första moppe. mycket som kan gå sönder om du vurpar som är väldigt dyrt att laga. sen vet jag inte hur styrning blir på "sporthojar" i så låga hastigheter som du kommer ligga i. men det borde inte vara några problem[/quote]

Okej tack som fan ! Ser att det finns ganska ont om såna här till salu på internet, så blir det full pris hos en riktigt återförsäljare eller tror du jag kan hitta en på blocket och tex,?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Det brukar komma ut på blocket någon gång ibland så håll bara utkik :P
Nels, Nels, Pelsnernels!
Aronswe
Elmoped

Inlägg av Aronswe »

[quote="Pelsnernels"]Det brukar komma ut på blocket någon gång ibland så håll bara utkik :P[/quote]

tack för din hjälp iaf! Uppskattas :)
Skriv svar