correadde skrev:Tändningen tror vi är ställd på 105 oktan, men vi kör med racebränsle på 102 oktan och oktanboster.. Vi har provat munstycken både upp och ner med samma resultat..
du måste berätta för mig vad för tändning som är till 105 oktan?
Oktan är bara en siffra som säjer hur mycket kompression som du kan ha innan det spikar/skälvantänder.
105 oktan brinner väldigt långsamt"" flamhastighet"" det innebär mera förtändning i mindre rerardation på tändningen.
95 okran är det snabbast brinnande bränslet som går att köpa på tappen och det som ger mest hp.
En 2t skall inte ha för hög komp, ju högre komp ju mindre hästkrafter men desto mera vridmoment Nm.
är det mycket Nm som du har ställt tändningen för?
Skit i alla andra bränslen än 95oktan min r/t 69 ligger en bromsning på 26,3-4 hp på slangen någonstans här på forumet o detta på just 95 oktan.