Sida 1 av 1

Problem Derbi Senda R01

Postat: 27 september 2014, 21:04
av Prolle
Hej,

Först av allt, jag är en gubbe som trimmat en del och kört puch på 70 talet... 8)

MEN , nu har min äldsta grabb problem med sin Derbi R01.

Bytte cylinder+kol i fjor pga *totalstopp* , grabben lyckades med att få oljepumpen att *ej* fungera, skippade den , kör 2% / 98 nu.

Problemet är att den inte har ork i 4'an 5'an , varvar ut sjukt bra 1-3.
Men lite ork , bytte till 53/13 eftersom hans orignal 70/12 i princip hållde på att hoppa av , spänd max.

OK , jag vet 53/13 är en helt annan deal för motorn, men problemet kom innan , gick sjukt bra efter en ny 49 cc TNT cyl+kolv.

Rev cyl och kollade att kolven+ringar var OK , inga problem , lite sot .. Satte ihop med nya packningar. Men - Går som en sopa på 4-an 5-an.

Sitter original Delorta PVHA14 och munstycke 55

Tips , säg inte ny förgasare dock..

Postat: 27 september 2014, 21:20
av Prolle
Måste säga att jag inte sett :

http://www.twostrokerider.se/rexxys-forgasarguide/

Sjukt bra guide..

Postat: 27 september 2014, 21:23
av Revilz
Vad är det för färg på stiftet? Om det inte är oboybrunt ställ in den efter rexxys guide :)

Postat: 27 september 2014, 21:31
av Prolle
Jodå, stiftet ser oboybrunt ut.. Och som sagt går bra på 1-3 , bluddrar ingentng , går rent som f-n..

Har kört rally, så stiftproblem/utseende kan jag faktiskt..
Men det är A och O att se hur motorn fungerar precis som rexxy säger.

Postat: 27 september 2014, 21:40
av Prolle
För information har vi bytt från leonelli till ducati tändsystem på moppen.

Men den har som sagt fungerat bra innan, så den bör ligga rätt i tändning.

Aja, köper en rejo och eldar upp denna j-kla Derbi, bara problem.

Tacka vet jag Puch maxi enpetare eller cresent/compact ! :twisted:

haha, 60 km , gör faktiskt derbin i 4'an nu (nedförbacke). Så lite off på drev/förgasare cylinder är vi nog.. :)