Valet 2014

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Valet 2014

Inlägg av Pantad »

Alla som är röstberättigade får gärna skriva vad de kommer rösta på i detta valet och varför.
Ni andra som inte har rösträtt får gärna skriva vilket parti ni hade röstat på och varför!
Inga kränkningar utan rena diskussioner om andra personers politiska åsikter, tack.

SD, därför alla andra partier är så enormt lika och bedriver en oansvarsfull politik när det kommer till brott och straff, försvaret och invandringen.
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

SD
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

blir ju SD om 4år för att jag tycker mest att det är dem som vågar ta upp frågan om att minska invandring och att dem ser vad för mycket invandring gör.
och även andra bra saker. finns självklart dåliga saker med, men det är bara några som JAG tycker är skit.

efter att ha läst några sidor utav F! valsida/blanket om vad dem vill införa och ändra på så blir man ju smått sur

sen alla andra har ju typ samma lovar massa men blir något annat,
visst alla har brister och posetiva saker som dem vill göra

men om man läser allt så ändrar man sig ganska fort.
Bild
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Thoz3 skrev:blir ju SD om 4år för att jag tycker mest att det är dem som vågar ta upp frågan om att minska invandring och att dem ser vad för mycket invandring gör.
och även andra bra saker. finns självklart dåliga saker med, men det är bara några som JAG tycker är skit.

efter att ha läst några sidor utav F! valsida/blanket om vad dem vill införa och ändra på så blir man ju smått sur

sen alla andra har ju typ samma lovar massa men blir något annat,
visst alla har brister och posetiva saker som dem vill göra

men om man läser allt så ändrar man sig ganska fort.
Vilka saker saker är dåliga i SD:s politik?
DS
Svårstartad skrothög

Inlägg av DS »

SD är det självklara valet för mig :D

Utan tvek!
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

DS skrev:SD är det självklara valet för mig :D

Utan tvek!
Du får allt utveckla lite till varför du ska rösta på SD. Sverigedemokraterna behöver inte fler väljare som röstar på dem bara för det är coolt, för dessa tenderar att skämma ut partiet. :(
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Politik har det diskuterats förr i dessa forumkretsar, och nej det går inte hem utan spårar likadant varje gång och taket blir högt. Tänker ändå yttra min åsikt dock.

Jag kommer rösta blankt i år av den enkla anledningen att inget parti tilltalar mig!
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Hilmersson skrev:Politik har det diskuterats förr i dessa forumkretsar, och nej det går inte hem utan spårar likadant varje gång och taket blir högt. Tänker ändå yttra min åsikt dock.

Jag kommer rösta blankt i år av den enkla anledningen att inget parti tilltalar mig!

Låter som en sund åsikt! Vilket parti står närmast dina åsikter då?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
Årets Styrelsemedlem 2013
moppetokig88
Elmoped

Inlägg av moppetokig88 »

även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
Jag kan ingenting om moppar...
Aerox 02 80km/h
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

DEA!! skrev:Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
Håller med, men tror att partiet kommer få mer seriösa medlemmar även på lokal nivå ju längre tid det går, hoppas iallafall det...
Vilket parti kommer få din röst iår?
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

moppetokig88 skrev:även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
Förklara varför du är för ökad massinvandring och privatisering.
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Pantad skrev:
Hilmersson skrev:Politik har det diskuterats förr i dessa forumkretsar, och nej det går inte hem utan spårar likadant varje gång och taket blir högt. Tänker ändå yttra min åsikt dock.

Låter som en sund åsikt! Vilket parti står närmast dina åsikter då?
Jag skulle gärna se ett parti med mer välutvecklad narkotikapolitik där man vågar lyfta frågan på nationell nivå på riktigt och se allvaret och inte bara lovade. Dagens regeringspartier i princip saxar varandras åsikter om detta och därför känns det inte tilltalande utan brist på engagemang är känslan jag får.

Ett parti som vågade sticka ut just i denna fråga med vettiga motivationer och dessutom hade en relativt bra politik i övrigt hade fått min röst just av den anledningen att det betyder mycket för mig.
Senast redigerad av Hilmersson den 7 september 2014, 20:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Pantad skrev:
DEA!! skrev:Alla partier har positiva och negativa sidor så är det bara. Det är så dåligt att alla partier stänger ute SD, vad är der för demokrati? Men fy fasen vilka idioter som sitter i de partiet med.. höjdarna kanske har koll, men dom lokala..
Håller med, men tror att partiet kommer få mer seriösa medlemmar även på lokal nivå ju längre tid det går, hoppas iallafall det...
Vilket parti kommer få din röst iår?
jag har faktiskt inte bestämt mig, tror jag ska kolla lite debatter med eventuella partier nu denna vecka. Men der blir inget av dom som är med i alliansen iaf.
Årets Styrelsemedlem 2013
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

haha så sant de du säger. styrs av helt fel personer. jag tycker sds politik e skit förutom att man måste minska invandringen något. men man ska ju inte göra så den upphörs helt!

jag hade nog valt centerpartiet. satsa lite på militäre och möjligtvis gå med i nato samtidigt som de tycker naturen och företag och sånt är viktigt.
DS
Svårstartad skrothög

Inlägg av DS »

Jag är på SD:s sida för att de driver en politik som ser samhälsproblemen och tar dem på allvar. Medans de andra partierna bara babblar massa skit. De flesta andra partier förutom SD fokuserar på fel saker och tar inte tag i de enorma problem som Sverige redan dragit på sig idag.

De vitigaste frågorna för mig är:

-skolan
-äldreomsorg
-vården
-försvaret
-migration
-trafiken
-bostäder
-skatt
-jobb
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Alyzzzer skrev:
haha så sant de du säger. styrs av helt fel personer. jag tycker sds politik e skit förutom att man måste minska invandringen något. men man ska ju inte göra så den upphörs helt!

jag hade nog valt centerpartiet. satsa lite på militäre och möjligtvis gå med i nato samtidigt som de tycker naturen och företag och sånt är viktigt.
Du är medveten om att centerpartiets partiledare föreslog ett Sverige utan gränser för inte så längesedan? Centerpartiet har suttit i riksdagen i två omgångar nu och försvaret har verkligen inte blivit bättre, snarare sämre. SD tar däremot ställning till ryska kränkningar av svenskt luftutrymme och vill rusta upp försvarsmakten rejält.

Edit: regeringen ska det stå såklart...
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Precis som pantad är inne på, MOTIVERA ER!

Kan ni inte komma med sunda genomtänkta argument för vad ni kommer rösta på så behöver ni inte skriva alls, denna tråden fungerar inte om ni svarar:
-¨Moderaterna, för dom är bra!¨

Håll det seriöst!

Själv har jag inte rösträtt då jag inte fyller 18 förens i januari. Men jag har det rätt klart i huvudet vad jag tänker rösta på.
Det finns inget parti som jag håller med på alla punkter, men det finns partier jag håller med mer än andra. Tänker inte hålla på att smutskasta andra partier utan tänker berätta att jag (förmodligen) kommer lägga min röst på Sd.
Dom är (enligt min mening) det enda partiet som våga stå för sina åsikter och inte myglar för sina röster. Dessutom är förmodligen Åkesson Sveriges vassaste politiker idag. Exempel: http://www.svt.se/nyheter/sverige/lofve ... ardebatten
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Persson97 skrev:Precis som pantad är inne på, MOTIVERA ER!

Kan ni inte komma med sunda genomtänkta argument för vad ni kommer rösta på så behöver ni inte skriva alls, denna tråden fungerar inte om ni svarar:
-¨Moderaterna, för dom är bra!¨

Håll det seriöst!

Själv har jag inte rösträtt då jag inte fyller 18 förens i januari. Men jag har det rätt klart i huvudet vad jag tänker rösta på.
Det finns inget parti som jag håller med på alla punkter, men det finns partier jag håller med mer än andra. Tänker inte hålla på att smutskasta andra partier utan tänker berätta att jag (förmodligen) kommer lägga min röst på Sd.
Dom är (enligt min mening) det enda partiet som våga stå för sina åsikter och inte myglar för sina röster. Dessutom är förmodligen Åkesson Sveriges vassaste politiker idag. Exempel: http://www.svt.se/nyheter/sverige/lofve ... ardebatten
Verkligen älskar hur herr Åkesson bara låter skitsnacket glida av han, sjukt professionellt :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Pantad skrev:
moppetokig88 skrev:även om jag inte får rösta så MODERATERNA alla dagar i veckan
Han kanske inte tycker att invandringspol. är den viktigaste frågan. Privatisering är ju mestadels positivt då det kostar oss mindre pengar än statligt ägda företag ( då privata företag måste vara mer effektiva och göra samma sak med samma kvalite till ett lägre pris , du vet, konkurans.)

Själv kommer jag förmodligen rösta på SD detta valet sen om invandringspolitiken skärper till sig till nästa val så blir det något alliansparti.
bibapeolola
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Axel skrev:
Pantad skrev:
Han kanske inte tycker att invandringspol. är den viktigaste frågan. Privatisering är ju mestadels positivt då det kostar oss mindre pengar än statligt ägda företag ( då privata företag måste vara mer effektiva och göra samma sak med samma kvalite till ett lägre pris , du vet, konkurans.)

Själv kommer jag förmodligen rösta på SD detta valet sen om invandringspolitiken skärper till sig till nästa val så blir det något alliansparti.
Grejen med ett mer liberalt samhälle är såhär: går det bra för dig, så går det bra så inihelvete. Går det dåligt för dig, så går det dåligt så inihelvete.
Om du inte behöver sjukvård så är allt bra, men om du blir svårt sjuk så får du punga ut eller förlita dig på andra människors välvilja genom olika fonder eller försäkringar. Usa är ett praktexempel, finns inget ordentligt socialt skyddsnät, klyftorna är stora och människor lever i misär. Om du inte har betalat din försäkring så kan ett sjukhus neka dig vård när du står i dörren, bisarrt. Det är inget som jag vill se i mitt Sverige.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Pantad skrev:
För att M / alliansen är de enda som har en genomförbar och seriös politik. Det skulle definitivt inte bli bättre av en röst på rödgröna.

Alliansen är bästa chansen för regering/ riksdag att ha en inbyggd majoritet, vilket skulle ge mindre makt åt rödgröna röran och SD. SD är bra att ha i riksdagen för att få de andra partierna att tänka om, men innerst inne borde ingen här inne vilja att SD ska ha makten för de har inte hälsosamma åsikter.

Grejen med ett mer liberalt samhälle är såhär: går det bra för dig, så går det bra så inihelvete. Går det dåligt för dig, så går det dåligt så inihelvete.
Om du inte behöver sjukvård så är allt bra, men om du blir svårt sjuk så får du punga ut eller förlita dig på andra människors välvilja genom olika fonder eller försäkringar. Usa är ett praktexempel, finns inget ordentligt socialt skyddsnät, klyftorna är stora och människor lever i misär. Om du inte har betalat din försäkring så kan ett sjukhus neka dig vård när du står i dörren, bisarrt. Det är inget som jag vill se i mitt Sverige.
I extremfallet ja, men så ser det inte ut i svenska politiken. Skulle det gå så långt hade S tagit över för länge sedan.

Jag är inget super fan av M heller, men politikerna i rödgröna (förutom löfven) är rena skämtet. Jag ser hellre ett stabilt sverige med sisådär poliik istället för ett instabilt sverige med ogenomförbar politik.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

bensinskalle skrev:
Pantad skrev:
För att M / alliansen är de enda som har en genomförbar och seriös politik. Det skulle definitivt inte bli bättre av en röst på rödgröna.

Alliansen är bästa chansen för regering/ riksdag att ha en inbyggd majoritet, vilket skulle ge mindre makt åt rödgröna röran och SD. SD är bra att ha i riksdagen för att få de andra partierna att tänka om, men innerst inne borde ingen här inne vilja att SD ska ha makten för de har inte hälsosamma åsikter.

I extremfallet ja, men så ser det inte ut i svenska politiken. Skulle det gå så långt hade S tagit över för länge sedan.

Jag är inget super fan av M heller, men politikerna i rödgröna (förutom löfven) är rena skämtet. Jag ser hellre ett stabilt sverige med sisådär poliik istället för ett instabilt sverige med ogenomförbar politik.
Varför skulle inte de rödgröna ha en genomförbar politik? Under drygt sju årtionden, 1932–2006, var socialdemokraterna i opposition under endast nio år och lyckades driva igenom sin politik i det svenska samhället.
Jag hade mer än gärna sett Jimmie som statsminister och utveckla gärna varför SD:s politik inte är genomförbar den heller.
Jag antar att du tycker SD har ohälsosamma åsikter pga yttringar som gjorts utav rötägg i partiet och deras förflutna som de starkt har tagit avstånd från. Tänk på att SD har en tiodubblad mediaövervakningen jämfört med de andra partierna i svensk riksdag så det är rätt uppenbart att det kommer upp fler "skandaler" inom SD än i något annat parti.
Skriv svar