Sida 1 av 1
Yamaha slider, vilket munstycke?
Postat: 2 september 2014, 19:45
av Wille99
Tjena har en yamaha slider 2011 som jag vill öka axet på, för att lättare komma upp på bakan. Nu är den original i motorn. Vad ska jag göra på den för att få bra axx? Vill ej öka toppnfarten så mycket?
Tack för svaren i förhand

Postat: 2 september 2014, 19:46
av Hampu
Ta bort blindröret eller skaffa ett trimrör. SEDAN bestyckar du förgasaren.
Postat: 2 september 2014, 19:51
av Wille99
Okej tack. Men axet ökar väll inte så jävla mycket om ja bara tar bort blindröret? Ska ja inte byta vikter eller kopplingsfjädrar också ?
Postat: 2 september 2014, 19:52
av Hampu
Wille99 skrev:Okej tack. Men axet ökar väll inte så jävla mycket om ja bara tar bort blindröret? Ska ja inte byta vikter eller kopplingsfjädrar också ?
Jo du måste byta iallafall vikter också... Fjädrar är inte jätteviktigt precis men en klar fördel..
Postat: 2 september 2014, 19:58
av Wille99
Tack tack!! Men vilka vikter ska ja ha? 4,5 g eller?
Om ja nu tar bort blindröret och byter vikter. Behöver ka då byta bränslemunstycke i förgasaren? I så fall till vilket ? Blir de någon skillnad på axet då eller?
Postat: 2 september 2014, 20:03
av Hampu
Wille99 skrev:Tack tack!! Men vilka vikter ska ja ha? 4,5 g eller?
Om ja nu tar bort blindröret och byter vikter. Behöver ka då byta bränslemunstycke i förgasaren? I så fall till vilket ? Blir de någon skillnad på axet då eller?
Kapa röret
Montera avgassystemet
Gå upp ca 10 storlekar i huvudmunstycke
Byt till 4,5g vikter.
Postat: 2 september 2014, 20:08
av Wille99
Okej tack! Då gör ja de

men vad blir toppfarten då? Blir axet bra eller? Blir det lätt att få upp den på bakan eller?

Postat: 2 september 2014, 20:15
av Hampu
Wille99 skrev:Okej tack! Då gör ja de

men vad blir toppfarten då? Blir axet bra eller? Blir det lätt att få upp den på bakan eller?

toppfarten ca 65, bottendraget blir skitbra och den går upp på bakan riktigt lätt
Glömde säga att när du byter vikter måste du ta bort v-ringen också, ifall du inte redan dragit den.
Postat: 2 september 2014, 20:19
av Wille99
Okej tack. Men finns det någon annan lösning på att öka axxet men att toppfarten bara ökar med max 10 km/h ? Det är axxet ja e ute efter?

Postat: 2 september 2014, 20:27
av Hampu
Wille99 skrev:Okej tack. Men finns det någon annan lösning på att öka axxet men att toppfarten bara ökar med max 10 km/h ? Det är axxet ja e ute efter?

Skit i att ta bort variatorringen då? Dock kommer mopeden varva skitmycket.
Postat: 2 september 2014, 20:31
av Wille99
Men om ja drar v-ringen och byter till 4,5g vikter men skiter i att kapa blindröret, hur blir axxet och toppfarten då? Och om jag byter kopplingsfjädrar, vilken färg ska jag då byta till ?

Postat: 2 september 2014, 20:36
av Nojjan
Gör allt som hamusäger den kommer inte gå som ett jävla skott i 100+ Max 70-75
4,5g
Kapa Blindeör (alt köpa zx(-r)
Tabort vring
Postat: 2 september 2014, 20:41
av Wille99
Men vill inte ha en jävla moppe som går i 75 för fan!! Det är axxet ja e ute efter. Men om ja skiter i att kapa blindröret, hur går moppen då?
Postat: 2 september 2014, 23:30
av robb4n
Wille99 skrev:Men vill inte ha en jävla moppe som går i 75 för fan!! Det är axxet ja e ute efter. Men om ja skiter i att kapa blindröret, hur går moppen då?
Plugga ur orginalröret, öka storleken på huvudmunstycket någon storlek och sätt dit lättare vikter så har du inte en allt för snabb moppe men mycket stuntvänlig.
Har ett urpluggat orginalrör till slider om du är intresserad i Stockholm
Postat: 3 september 2014, 11:31
av Wille99
Hur mycket vill du ha för org röret? Och var i stockholm finns det att hämta?

Postat: 3 september 2014, 11:45
av robb4n
Wille99 skrev:Hur mycket vill du ha för org röret? Och var i stockholm finns det att hämta?

Skickade ett pm till dig
