Yamaha aerox trimfråga

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Zeinas
Elmoped

Yamaha aerox trimfråga

Inlägg av Zeinas »

Tja! Jag har en Yamaha Aerox med dragen v ring samt zx-r (uppluggat ofc) och jag tänkte köpa fly clutch och mallosi multivar, kan jag köra det på denna setup eller måste jag skaffa 70cc? För jag har bara sett dessa delar på moderater med 70 cc. Jag är inte så jättekunnig som mi kanske ser så jag tackar för all hjälp :oops:
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Re: Yamaha aerox trimfråga

Inlägg av wannabefjortis »

Zeinas skrev:Tja! Jag har en Yamaha Aerox med dragen v ring samt zx-r (uppluggat ofc) och jag tänkte köpa fly clutch och mallosi multivar, kan jag köra det på denna setup eller måste jag skaffa 70cc? För jag har bara sett dessa delar på moderater med 70 cc. Jag är inte så jättekunnig som mi kanske ser så jag tackar för all hjälp :oops:
Du kan köra dom delarna på din nuvarande setup och det kanske ger en liten effektökning men det kommer göra mer om du har 70cc men det är inget måste.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Klart du kan göra med det!
Multiwar har större diameter än original variator så det gör ju att effekten ökar något om du ställer in den bra med vikter och fjädrar
Koppling kommer inte göra så att hastigheten ökar, däremot kan den förbättra accelerationen.
Men ska du skaffa 70cc senare så tycker jag absolut att du ska göra det då 70cc och Multiwar samt fly lirar bra ihop :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Zeinas
Elmoped

Inlägg av Zeinas »

Arkstar skrev:Klart du kan göra med det!
Multiwar har större diameter än original variator så det gör ju att effekten ökar något om du ställer in den bra med vikter och fjädrar
Koppling kommer inte göra så att hastigheten ökar, däremot kan den förbättra accelerationen.
Men ska du skaffa 70cc senare så tycker jag absolut att du ska göra det då 70cc och Multiwar samt fly lirar bra ihop :)
Skulle du kunna länka vilka fjädrar och vikter jag ska ha? Måste jag byta tryckfjädern också? Isåfall skulle det vaRa jättesnällt ifall du kunde länka den också :)
Skriv svar