Sida 1 av 1
vilken setup ska jag ha?
Postat: 27 augusti 2014, 15:13
av Roxx_Oggster
Hej!
som rubriken lyder så vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på med 3500 kr...
vill ha min aerox att gå lite fortare (ca 100-110) och funderar på att byta till Stage6 70cc sport MK2 eller Polini sport 70cc och en 21 mm förgasare men jag vet inte vad jag mer behöver byta.. har redan zx rör... men behöver jag byta tändning och vev? vill ha bra axx och gasres eller nästan gasres...
tack på förhand:D
Re: vilken setup ska jag ha?
Postat: 27 augusti 2014, 15:31
av TheFlyingFin
Roxx_Oggster skrev:Hej!
som rubriken lyder så vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på med 3500 kr...
vill ha min aerox att gå lite fortare (ca 100-110) och funderar på att byta till Stage6 70cc sport MK2 eller Polini sport 70cc och en 21 mm förgasare men jag vet inte vad jag mer behöver byta.. har redan zx rör... men behöver jag byta tändning och vev? vill ha bra axx och gasres eller nästan gasres...
tack på förhand:D
Tändning kommer du inte behöva röra riktigt ännu, men en vev kan va bra.
En MkII har rätt bra krut och är relativt billiga så det, vev och 21mm förgasare borde göra jobbet. Sen kan du ju porta för att få ännu mera ut cylindern så ska nog 110 gå.
Postat: 27 augusti 2014, 15:32
av Hampu
Köra 100-110? Inte ska du ha zx då.
Köp tex pro replica, lite vassare 70cc, vev, förgasare, membran kanske variator&koppling?
Postat: 27 augusti 2014, 15:35
av Roxx_Oggster
jaha, vem ska jag lyssna på? räcker inte zx?
och jag har polini variator men original koppling dock andra fjädrar och tryckfjäder...
Postat: 27 augusti 2014, 15:38
av Hampu
Roxx_Oggster skrev:jaha, vem ska jag lyssna på? räcker inte zx?
och jag har polini variator men original koppling dock andra fjädrar och tryckfjäder...
Lyssna på vem du vill men ZX har samma effektkurva som urpluggat original och du lär behöva jobba ganska hårt för att få upp den i dina 100-110.
Postat: 27 augusti 2014, 16:29
av Nojjan
Hampu skrev:Roxx_Oggster skrev:jaha, vem ska jag lyssna på? räcker inte zx?
och jag har polini variator men original koppling dock andra fjädrar och tryckfjäder...
Lyssna på vem du vill men ZX har samma effektkurva som urpluggat original och du lär behöva jobba ganska hårt för att få upp den i dina 100-110.
Själv har jag zx med en malossi 70cc sport och den gör ca90-95.
Men kör på stage6 mkII då den ska vara vassare
Edit; du kan ju köra på Corsa med då den är vassares en polini sport.
Postat: 27 augusti 2014, 16:46
av Roxx_Oggster
Nojjan skrev:Hampu skrev:Roxx_Oggster skrev:jaha, vem ska jag lyssna på? räcker inte zx?
och jag har polini variator men original koppling dock andra fjädrar och tryckfjäder...
Lyssna på vem du vill men ZX har samma effektkurva som urpluggat original och du lär behöva jobba ganska hårt för att få upp den i dina 100-110.
Själv har jag zx med en malossi 70cc sport och den gör ca90-95.
Men kör på stage6 mkII då den ska vara vassare
Edit; du kan ju köra på Corsa med då den är vassares en polini sport.
okej tack:D
Postat: 27 augusti 2014, 17:02
av Pulze
för att nå 110+ krävs nog att du drevar om den, jag skulle satsat på stage6 mk2 sport, 21mm förgasare, stage6 mk2 koppling, och någon variator, sen lite fjädrar och vikter du kan mixtra med
Postat: 27 augusti 2014, 17:12
av Roxx_Oggster
Pulze skrev:för att nå 110+ krävs nog att du drevar om den, jag skulle satsat på stage6 mk2 sport, 21mm förgasare, stage6 mk2 koppling, och någon variator, sen lite fjädrar och vikter du kan mixtra med
"drevar" om den? kan man dreva om en scooter? o.O
Postat: 27 augusti 2014, 17:36
av Hampu
Roxx_Oggster skrev:Pulze skrev:för att nå 110+ krävs nog att du drevar om den, jag skulle satsat på stage6 mk2 sport, 21mm förgasare, stage6 mk2 koppling, och någon variator, sen lite fjädrar och vikter du kan mixtra med
"drevar" om den? kan man dreva om en scooter? o.O
Sekundärdrivningen eller vafan den heter, snett bakom kopplingen.